Эссе және өлең-жыр байқауы

Шәкәрім Құдайбердіұлы «Еңлік-Кебек» поэмасындағы кейіпкерлер бейнесі

Пәні: Қазақ әдебиеті

Сынып: 10

Сабақтың тақырыбы: Шәкәрім Құдайбердіұлы «Еңлік-Кебек»  поэмасындағы кейіпкерлер бейнесі

Құзыреттіліктер және бағалау каталогы

БАЗАЛЫҚ ҚҰЗЫРЕТТІЛІК

«Әлеуметтік құзыреттіліктер»

ІІ. ІСКЕРЛІК

ІСКЕРЛІК  координатасы.

Әрекеттер процедуралар мен стратегияларды суреттейтін нақты ережелермен белгіленгенде, тапсырмаларды орындау үшін әскерлік пен негізгі құзыреттіліктерді пайдалану.

ҚҰРАМДЫ ҚҰЗЫРЕТТІЛІК

2.5.Барлығын құрылымдық түрде білдіру.

САБАҚТЫҢ МАҚСАТЫ

Шәкәрім Құдайбердіұлы «Еңлік-Кебек» поэмасындағы кейіпкерлер бейнесіне талдау жасай отырып, адамдар туралы жағымды ойлау және жағымды пікір айта алу.

БҰЛ САБАҚТА НЕ БАҒАЛАНАДЫ ( «сабақтың мақсатын белгілеу» матрицасын қараңыз)

Топта жұмыс жасай алу: араласу іскерлігі.

Өзара бағалау

Сынып оқушыларын топтарға бөлу (Қағаз қиындыларына  ақынның өлеңдері жазылады. («Насихат», «Өмір», «Қазақ», «Арман»). Сол өлеңдер бойынша топтарға бөлінеді).

Табыс критерийлері:

  1. Ақынның айтпақ ойларын түсінемін және өмірде пайдалана аламын.
  2. Ақын үндеген адами қасиеттерді өз бойымнан үнемі көре аламын.
  3. Топта белсенділік танытып, шығармашылықпен жұмыс жасауға белсене араласамын.

Классификатор

1.

Аффективті категориялар

 

Категория бөлімі

Сұранысқа ие әрекет

Оперант

Мұғалім

не істейді

Оқушы не істейді

Дыбыс

Оқу техникасы

Күтілетін нәтиже

ЕСКЕРТУ

Оқу тапсырмасы

  1. Ш.Құдайбердіұлының «Еңлік-Кебек»  поэмасындағы кейіпкерлер бойындағы басты қасиеттерді айырып, санамалап көрсет. Ойыңды дәптерге жаз.
  1. Алу/

Қабылдау

 

1.10

Сана

Айыра алу

оқиғалар

уақыт артықшылықтары мен орындау мерзімдерін қою

Белгі

сізді таниды

Шәкәрім әндері

Негізгі идеяларды айқындау

Дәптерге жазу

 

2.

Аффективті категориялар

 

Категория бөлімі

Сұранысқа ие әрекет

Оперант

Мұғалім 

не істейді

Оқушы не істейді

Дыбыс

Оқу техникасы

Күтілетін нәтиже

ЕСКЕРТУ

Оқу тапсырмасы

1-топ

Шығарма кейіпкерлері Еңлік пен Кебектің мәтіндегі іс-әрекетіне талдау жасап, өз пікірлеріңді «Кесте» сызбасында көрсет. Поэманың бас кейіпкері Еңліктің бейнесін Батырлар жыры мен лиро-эпостық жырлардағы арулар бейнесімен салыстырып, моделін таныстырылым түрінде ұсын.

 2-топ

Кебектің басындағы жағдай арқылы сол кездегі қоғам заңдылығын көрсете отырып, пайымдау жаса.

3-топ

Поэманың соңы трагедиямен аяқталуына кімдер кінәлі деп ойлайсың? Еңлік-Кебек пе, әлде рубасылары ма? Пайымдау жаса.

4-топ

Поэмадағы Кеңгірбай бидің бейнесін «Қалқаман-Мамыр» дастанындағы Әнет баба бейнесімен салыстырып көр. Екі поэмадағы кейіпкерлер арасындағы ортақтықты тауып, қойылым әзірле.

2.00 Жауап/

реакция

 

2.10

Келісім

 

Пайымдау

Құлық қағидалары

нақты мақсаттарды белгілеу

Келісім реакциясы

Шәкәрім әндері

Кесте

Ұжымдық жоба-плакат, таныстырылым, қойылым

Берілген тапсырманы орындауда мәтіндегі мәліметтер пайдаланылады

3.

Аффективті категориялар

 

Категория бөлімі

Сұранысқа ие әрекет

Оперант

Мұғалім

не істейді

Оқушы не істейді

Дыбыс

Оқу техникасы

Күтілетін нәтиже

ЕСКЕРТУ

Оқу тапсырмасы

Шығарма кейіпкері Кебек туралы тарихи және көркемдік таным арасында байланыс орнатып, өз салыстыруларыңды плакат түрінде ұсын.

Тарихи таным

Көркемдік таным

 

 

 

3.00 Бағалау

 

 

3.20

Артық көрінетін құндылықтар

 

көмектесу

 Жобалар

Шағын

топтардағы

жұмысты ұйымдастырады

Берілген құндылықты зерделеу

Шәкәрім әндері

Ақпаратты сызба түрінде беру

Плакат

Берілген тапсырманы орындауда оқу тапсырмасындағы мәліметтер пайдаланылады

 

4.

Аффективті категориялар

Категория бөлімі

Сұранысқа ие әрекет

Оперант

Мұғалім не істейді

Оқушы не істейді

Дыбыс

Оқу техникасы

Күтілетін нәтиже

ЕСКЕРТУ

Оқу тапсырмасы

Поэмадағы  көрініс тапқан халықтың салт-дәстүрі мен арман-тілегін  бүгінгі таңдағы халықтың тұрмыс-тіршілігі, мақсат-мұратымен салыстыр. Қандай сәйкестік таптың? Ойыңды  дәлелдеп, плакат түрінде ұсын.

4.00 Ұйымдастыру

 

 

 

4.10 тұжырымдамалық құндылықтар

салыстыру

 Көрсеткіштер

Шағын

топтардағы

жұмысты ұйымдастырады

Бар құн дылықтармен салыстырады

Шәкәрім әндері

Ақпаратты сызба түрінде беру

Қорытынды пікір

Берілген тапсырманы орындауда мәтіндегі мәліметтер пайдаланылады

5.

Аффективті категориялар

 

Категория бөлімі

Сұранысқа ие әрекет

Оперант

Мұғалім не істейді

Оқушы не

істейді

Дыбыс

Оқу техникасы

Күтілетін нәтиже

ЕСКЕРТУ

Оқу тапсырмасы

Екі жастың қолға түскен сәттегі жауларынан саспай, өлімді қаймықпай, қасқайып тұрып қарсы алуына өз көзқарасыңды білдір. Егер сен Кебектің орнында болсаң,  қандай шешім қабылдар едің? Ойыңды шоғырландырып, құрдастарыңның тарапынан жағымды баға ал.

5.00

Мінездеме/құн

дылықтар арасындағы немесе құндылықтар жүйесіндегі

5.20

Жеке құндылықтарға тарту

құрдастарыңның тарапынан жағымды баға ал.

жоспар

Шағын

топтардағы

жұмысты ұйымдастырады

Бұл құндылықты  нақты қисын негізінде меңгереді

 

Шәкәрім әндері

 

Ұжымдық жоба-плакат

Берілген тапсырманы орындауда мәтіндегі , оқу тапсырмасындағы мәліметтер пайдаланылады

 

Қорытынды сөз.      Кейінгілер сөзімді оқыр. Бірі ұнатар, бірі сынап күлер. Сонда менің зарланумен өткенімді түсінер. Дүниенің рахатына сенім жоқ екенін түсінгелі басымды тауға да, тасқа да ұрып, ғаделет іздеп алқынғанымды білер. Қайран қу дүние, барлық арманыма жеткізбесіңді білгем. Әттең! Тағы да әттең! Абай ағам секілденіп «қолымды кеш сермеппін». Ырду-дырдумен, ел ішінің ұсақ-түйегімен, ата жолы деп билікке араласып, алтын уақытымды босқа өткеріппін. Енді амал нешік. Менен кейінгілер қаулап өсіп кел жатқаны ғана көңілге медет. Мен жетпегенге солар жетеді деп үміттенем. Уақытым тарлығынан кейінгі жылдары ойыма келгеннің бәрін, нақ сол сәттегі көңіл-күймен қағаз бетіне түсіре бердім. Оным ала да, құла да шыққан болар. Менің бүгінгі жеткенім осы болды. Ақтығыма, қазағыма адалдығыма, оған жарқын күндер тілегеніме сеніңдер, халқым» деп өкінішін де, күйінішін де, үмітін де ақтарыла айтады дана Шәкәрім.

Бағалау:

Критерий

Дескриптор

Өзін-өзі бағалау

Жұптағы оқушының бағасы

Мұғалімнің бағасы

1

Поэмадағы кейіпкерлер бойындағы басты қасиеттерді айырып көрсете алуы

1. Толық талдау жасай алады.

2.Жартылай  талдау жасай алады.

3.Талдау жасай алмайды.

2

1

0

2

1

0

2

1

0

2

Шығармадағы басты кейіпкерлердің іс-әрекетіне талдау жасай алуы

1. Толық талдау жасай алады.

2.Жартылай  талдау жасай алады.

3.Талдау жасай алмайды.

2

1

0

2

1

0

2

1

0

3

Тарихи таным мен көркемдік таным арасында байланыс орната алуы

1. Толық байланыс орната алады.

2.Жартылай  байланыс орната алады.

3. Байланыс орната алмайды.

2

1

0

2

1

0

2

1

0

4

Шығармада көрініс тапқан халықтың салт-дәстүрі мен арман-тілегін  бүгінгі таңдағы халықтың тұрмыс-тіршілігі, мақсат-мұратымен салыстырып көрсете алуы

1.Салыстыруы толық

2.Жартылай

3.Төмен

3

2

1

3

2

1

3

2

1

5

Шығармашылық жұмысты орындай алуы, өзіндік пікірі мен көзқарасын білдіруі.

1.Өз шешімін толық білдіре алады.

2.Өз шешімін жартылай білдіре алады.

3.Өз шешімін білдіреді.

3

2

1

3

2

1

3

2

1

   Жалпы ұпай:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Табыс критерийлері бойынша берілетін бағалау парақтары: 

 

 

Мен көп нәрсені үйрендім

3 ұпай

Мен аз нәрсені үйрендім

2 ұпай

Мен ештеңе үйренбедім

1 ұпай

Жетістік критерийлеріне қол жеткізу жұмысы

 

 

 

Өз жұмысымды бағалау

 

 

 

Өздік жұмыс

 

 

 

Кері байланыс: Стикерлерге сабақ бойынша өз пікірлерін «1 сурет, 3 сөз» арқылы білдіру тапсырылады.

Үйге: Жоба тақырыптары бойынша дайындық.

  1. «Шәкәрім – Абай дәстүрін жалғастырушы» (газет шығару).
  2. Шәкәрім шығармаларындағы «жүрек» философиясы.
  3. Ш.Құдайбердіұлы мен  Мағауия Абайұлының «Еңлік-Кебек» поэмалары арасындағы үндестік.
  4. «Еңлік-Кебек» поэмасындағы салт-дәстүрдің көрінісі.

 

 


Пікірлер (3)

UmitA

Аяулым мұғалім сабағыңыз өте ұнады. Шығармадағы кейіпкерлер бейнесіне талдау жасай отырыпадамдар туралы жағымды ойлау және жағымды пікір айта алу мақсатыңызға жетуде қолданған тәсілдеріңіз тиімді деп ойлаймын.  Кротвелл технологиясы бойынша сабақ жосарын әзірлеу қызығушылық оятты.

UmitA

Аяулым мұғалім, сабағыңыз өте ұнады. Шығармадағы кейіпкерлер бейнесіне талдау жасай отырып, адамдар туралы жағымды ойлау және жағымды пікір айта алу мақсатыңызға жетуде қолданған тәсілдеріңіз тиімді деп ойлаймын.  Кротвелл технологиясы бойынша сабақ жосарын әзірлеу қызығушылық оятты.

UmitA

Сабағыңызда қолданған Кротвел технологиясы бойынша қысқаша түсінік бере аласыз ба?

 

Пікір қалдырыңыз

Басқа сайттағы жаңалықтар:

Жүктелуде...