Өлеңдер Бөлімі

Зерттеу және зерттеушілер

Тараз қаласы әкімдігінің білім бөлімінің
№51 орта мектебінің коммуналдық мемлекеттік мекемесі
География пәнінің  мұғалімі: Абдурахманова Мақпал Пайзуллаевна

Қысқа мерзімді жоспар

Ұзақ мерзімді жоспардың тарауы:

1.1 Зерттеу және зерттеушілер

1.1 География ғылымының дамуы

мектеп: №51 орта мектебі

Күні:

мұғалімнің аты – жөні:Абдрахманова М:П.

Сынып: 7

Қатысқандар: 24   Қатыспағандар: 0

Сабақтың тақырыбы

Зерттеу және зерттеушілер

Осы сабақта қол жеткізетін оқу мақсаты (оқу бағдарламасына сәйкес)

7.1.1.2 саяхатшылар мен зерттеушілердің география ғылымының дамуына қосқан үлесін сипаттап баға береді.

Сабақтың мақсаты:


  1. саяхатшылар мен зерттеушілердің география ғылымының дамуына қосқан үлесін сипаттайды және анықтайды.
  2. саяхатшылар мен зерттеушілердің география ғылымына жасаған еңбектерін зерттейді, дүниежүзі физикалық картадан географиялық нысаналарды көрсетеді.
  3. саяхатшылар мен зерттеушілердің  география ғылымының дамуына қосқан үлесінің маңыздылығын кезеңдерге жинақтап баға береді және зерттелген географиялық нысаналарды кескін картаға түсіреді.

Бағалау критерийі:

Білу, түсіну:

саяхатшылар мен зерттеушілердің география ғылымының дамуына қосқан үлесін сипаттайды және анықтайды.

Қолдану, талдау:

саяхатшылар мен зерттеушілердің география ғылымына жасаған еңбектерін зерттейді, дүниежүзі физикалық картадан географиялық нысаналарды көрсетеді.

Жинақтау, бағалау:

саяхатшылар мен зерттеушілердің  география ғылымының дамуына қосқан үлесінің маңыздылығын кезеңдерге жинақтап баға береді және зерттелген географиялық нысаналарды кескін картаға түсіреді.

Тілдік мақсаттар

Оқылым – айтылым: Мәтіндегі негізгі ойды бірлесе оқиды, жұмыс барысында оқушылар топ арасында бір – бірімен пікір алмасады, талқылайды.

Тыңдалым – жазылым: Бейнефильм арқылы оқушылар зерттеушілер мен саяхатшылардың зерттеген жер аумақтарымен,  саяхаттарымен танысады және әр зерттеушінің еңбектеріне класстер жасайды.

 

Негізгі сөздер мен тіркестер: кезең, зерттеуші, саяхатшы, экспедиция, байырғы халқы.

Құндылықтарға баулу

Шығармашылық және сын тұрғысынан ойлау; өмір бойы оқуға дайын болу.

Пәнаралық байланыс

Жаратылыстану, дүниежүзі тарихы пәндері

Алдыңғы білім

5 сынып. Ғылымның қызметтерін адам іс – әрекетінің түрі ретінде анықтау.

6 сынып. Саяхатшылар және зерттеушілер.

Сабақтың жоспарланған кезеңдері

Сабақта жоспарланған жаттығу түрлері

Ресурстар

Сабақтың басы

 

Сәлемдесу. Психологиялық жағымды ахуал қалыптастыру. «Пазл» әдісі арқылы  - «Эратосфен, Фернан Магеллан және Шоқан Уәлиханов» бейне суреттерінің кескіндерін жинау арқылы топқа бөліну. Әр түрлі кезеңдердегі зерттеушілер арқылы 3 топқа бөлінеді.

   1 топ  Эратосфен

   2 топ Ф. Магеллан

   3 топ Ш. Уәлиханов

Суреттер

Сабақтың ортасы

 

«Сәйкестендіру» әдісі арқылыжаңа терминдерді талдаңыздар және дұрысын сәйкестендіріңіз.

Кезең

Бір нәрсенің мән – жайын анықтаушы.

Зерттеуші

Белгілі бір аяқталған оқиға барысын қамтитын мерзім

Саяхатшы

Белгілі жерлерге қызығушылық танытып, сол елге барушы

Дескриптор:

Берілген кестеде термин сөздердің дұрыс анықтамасын тауып, сәйкестендендіреді.

«Кім? Қайда? Қашан? Нәтижесінде» әдісі арқылы мәтінді оқып зерттеушілерді оқып, талдайды.

Тапсырма:

1 топ. 1-ші ерте уақыттағы және 18 ғасырдың ортасына дейінгі өмір сүрген саяхатшылар мен зерттеушілердің еңбектерінің қайда, қашан және қалай аталатынын кестеде толтырыңыз.

Кім?

Қайда?

Қашан? 

Маңыздылығы

Эратосфен

 

 

 

Страбон

 

 

 

Марко Поло

 

 

 

Меркатор

 

 

 

Христофор Колумб

 

 

 

2 топ. 2-ші 18 ғасырдың ортасынан 20 ғасырдың басына дейін өмір сүрген саяхатшылар мен зерттеушілердің еңбектерінің қайда, қашан және қалай аталатынын кестеде толтырыңыз.

Кім?

Қайда?

Қашан? 

Маңыздылығы

А. Гумбольдт

 

 

 

Н.Н. Миклухо-Маклай

 

 

 

Ш. Уәлиханов

 

 

 

3 топ. 3-ші 20 ғасырдың басынан және бүгінгі күнге дейін өмір сүрген саяхатшылар мен зерттеушілердің еңбектерінің қайда, қашан және қалай аталатынын кестеде толтырыңыз.

Кім?

Қайда?

Қашан? 

Маңыздылығы

В.В. Докучаев

 

 

 

Жак Ив Кусто

 

 

 

Дескриптор:

  1. Саяхатшылар мен зерттеушілердің еңбектерін анықтаңыздар, оның маңыздылығына сипаттама береді.

  2. Ерекшелігін ажыратыңыздар және бүгінгі ғылымға қосқан үлесіне баға береді.

«Логикалық суреттер» әдісі арқылы даму кезеңдерін суреттерді пайдаланып шынжыр жасаңыз.

Дескриптор:

   3. Суреттердің түсінігін ашыңыз, кезеңдер бойынша жалғастырыңыз, және қазіргі уақытта бұрын зерттеген зерттеушілердің еңбектері мен жұмыстарын қалай пайдаланып жатқанын анықтайды.

«Еркін микрафон» әдісі. Кей зерттеушілердің саяхаттары арқылы ғылымда болған пайдалы және пайдасыз тұстарын ауызша айтыңыз. Мысалға:  «Христофор Колумб саяхаты».

                   Пайдасы                         Зияны                                           

Дескриптор:

   1. Колумбтың Жаңа жерлерді ашу мақсатын анықтаңыз. Осы саяхаттың пайдалы тұстарын дәлелді дәйектерді пайдаланып ғылымға алып келген оң қырларын анықтап дәлелдейді.

   2. Саяхаттың теріс тұстарын зерттеп, осы саяхат болмаған жағдайда қалай өрбитініне анализ жасап келтіреді.

Тапсырма. Жалпы топқа.Дүниежүзі физикалық картасын пайдаланып саяхатшылар мен зерттеушілердің зерттеген және саяхат жасалған аймақтарын берілген көмекші сызба арқылы картада көрсетіңіз, кескін картаға түсіріңіз.

Марко Поло – Жерорта теңізі – Палестина – Кіші Азия – Ирак – Иран – Памир тауы – Қашғария – Пекин(Еуропаның батыс және шығыс жағалауы бір – біріне жақын, Еуропадан батысқа қарай жүзген саяхатшы Үндістан жағалауынан шығады деп тұжырымдаған) – бұл Х. Колумбқа түрткі болды.

Дескриптор:

   1. Алған білімдеріңізді пайдаланып Фернан Магеллан,  Миклухо – Маклай, Шоқан Уәлихановтың саяхаттарын кескін картаға түсіреді.

Кесте

 

 

 

 

 

 

 

   Түсінікті

   Түсініксіз

   Сұрағым бар

 

 

     Кесте

   

  Өте жақсы

    

     Жақсы

    

   Қанағаттандырарлық

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Суреттер

Смайлик

 

 

 

Суреттер

Қима қағаздар

Смайликтер

 

Микрафон

Шапалақ ұру

Дүниежүзі физикалық картасы

Кескін карта

Сызба

Сабақтың соңы

Үй тапсырмасы: Зерттеу және зерттеушілер. Кері байланыс: «Кемпірқосақ»

Маған барлығы түсінікті - 1

Белсене қатыса алмадым-  2

Сабақ қызықсыз болды - 3

Сұрақтарым бар - 4

Уақытқа үлесе алмадым - 5

Мұғалімге ұсынысым бар - 6

Бүгін мен мақсатыма жеттім - 7

 

1

2

3

4

5

6

7

 

 

 

 

Кемпірқосақ

Саралау – Сіз оқушыларға қандай тәсілмен көмектесесіз? Сіз басқаларға қарағанда қабілетті оқушыларға қандай тапсырмалар бересіз?

Бағалау – Сіз оқушылардың материалды игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап отырасыз?

Пәнаралық байланыстар. Денсаулық және қауіпсіздік техникасын сақтау

Тапсырма тәсілі. «Сәйкестендіру» әдісі Диалог және қолдау тәсілі. « Логикалық суреттер»әдісі,

Қарқын тәсілі. «Кім? Қайда? Қашан? Нәтижесінде»

Дереккөздер тәсілі. Карта кескін карта

Күнделікті сабағымда қалыптастырушы бағалау жүргізілді. Оқушылар өздерін «Бағдаршам», «Саусақтар», «Смайликтер», «Кемпірқосақ» арқылы бағалайды.

Сабақта белсенді оқу түрлерін пайдалану.

Сабақ бойынша рефлексия

Сабақ мақсаттары немес оқу мақсаттары шынайы қолжетімді болды ма? Барлық оқушылар оқу мақсатына қол жеткізді ме? Егер оқушылар оқу мақсатына жетпеген болса, неліктен деп ойлайсыз ? Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме? Сабақ кезеңдерінде уақытты тиімді пайдаландыңыз ба? Сабақ жоспарынан ауытқулар болды ма және неліктен?

Бұл тарауды сабақ рефлексиясы үшін пайдаланыңыз. Сол бағандағы өзіңіз маңызды деп санайтын сұрақтарға жауап беріңіз.

 

Мен бүгінгі сабаққа қойған мақсатыма қол жеткізе алдым. Себебі бағалау критерийлерін пайдаланып, дескрипторлар толығымен орындалды. Сын тұрғысынан ойлау мақсатында бірнеше әдістерді қолдану арқылы оқушылар өз ойлау деңгейлеріне және алған білімдеріне сараптама жасап отырды.

 Саралау тиімді жүрді. Сабақ кезеңдерінде уақытты тиімді пайдаландым. Сабақ жоспарында ауытқулар болмады.

Қорытынды бағалау

Сабақта ең жақсы өткен екі нәрсе (оқыту мен оқуға қатысты)?

   1. Саралау деңгейін анықтауда қолданған «Еркін микрафон» әдісі тиімді болды.

   2. «Логикалық суреттер» әдісі тиімді болды.

Сабақтың бұдан да жақсы өтуіне не оңтайлы  ықпал етер еді? (оқыту мен оқуға байланысты)?

Үлгерімі төмен оқушыларға жеке тапсырма беріп, жеке жұмыс жасағанда болар еді.

Осы сабақтың барысында мен сынып туралы немесе жекелеген оқушылардың жетістіктері/ қиындықтары туралы нені анықтадым, келесі сабақтарды не нәрсеге назар аудару қажет?

 Сын тұрғысына ойлайтын әдістер мен шапшаңдықты арттыратын тапсырмаларды беру қажет.


Қарап көріңіз

Пікірлер (4)

.

Жауабы бар ма

Myrza

Өте керемет!
 

Арай

Wi-Fi желісін қосу үшін қандай құрылғы қадет

Зарина

Өте керемет

Пікір қалдырыңыз

×