Өлең, жыр, ақындар

Дөңгелек мусіндеу

I.Ұйымдастыру кезеңі: Бүгінгі ашық сабақ  1-сынып оқушылары.

II.Үйге берілген тапсырманы тексеру.

III. Жаңа сабақ; саз балшықтан  доңгелек  мүсіндеу.

Балалар сендерге жұмбақ жасырайын шешіп карандаршы?

Жұмсартып илеп бір кесек

 Мән берсең оған бір кезек

Шыгады сонда бир нәрсе « саз балшық» 

Дұрыс айтасындар балалар бүгінгі сабағымыз жаңа тақырыбымыз да  «саз балшықтан доңгелек  мүсіндеу»деп аталады.

Сазбалшықтан  мүсіндейтін болғандықтан мүсін өнерінің шығу тарихына қысқаша тоқталайық.

Мүсін өнерінің шығу тарихы.

Қазақстан аумағында ежелгі мүсін өнері ескерткіштері тас дәуірінде пайда болған.Оны жасауға сопақ пішінді тастарды іріктеп алған. Олар: Орталық Қазақстан, Жетісу өңірінде көп кездеседі. Ертеректегі тас мүсіндер жалпақ, әрі көлемді болып келеді. Одан кейінгілері жұмырлы мүсін болып келеді.

Мүсіндеу өнері - көркем өнердің бір түрі. Мүсіндеудің графика мен кескіндемеден айырмашылығы кескіннің барлық жағынан анық көрсетілуі..

Олардың жақсы бір қасиеті ырыққа көнгіш, тез иленеді, жасаған мүсін формасын қалай өзгертем десең де ыңғайлы. Мүсін жасағанда қолданылатын басты қолданылатын құралдар: тақтайша, каркас, қалақша т. б. Мүсін орындағанда арнайы киім немесе алжапқыш кию керек. Өйткені олардың мектеп формасы былғанбауы тиіс. Мүсін кезінде айналмалы станокты пайдалану орынды. Бұл станокпен жұмыс істеу өте қолайлы..Жаңа терминдерге түсінік беру.

Енді балалар бүгінгі сабағымыздың тақырыбы Доңгелек  мүсіндеу»

 Жұмсақ материал болғандықтан, балшық тіршіліктің барлық салаларында қолданылды. Тіпті бес мың жыл бұрын хат жазу ойлап табылған кезде бірінші «қағаздың» өзі жұқа балшық тақтайшалар болған, оған ұшы үшкір таяқшалармен жазған. Одан кейін сол тақтайшаларды күнге кептіріп сақтайтын болған. Біздің ғаламшарымызда балшықтар көптеп кездеседі. Олар өздерінің құрамы, қасиеттері және түсі жағынан бір-бірінен өзгешеленіп тұрады. Әдетте балшықтың түсі оның химиялық құрамына байланысты болады. Балшықтың 7 түсі бар: ақ, көк, жасыл, сары, қызыл, сұржәне қоңыр. Қара түстісі өте сирек кездеседі. Әдетте халық медицинасында аурудың тұрғылықты жерінде өндірілетін балшық қолданылады. Ғылыми медицинада ақ және көк балшықтарға басымдылық беріледі.

         Қ

А

У

І

П

С

І

З

Д

І

К

ережесі

Стрелка вниз:          Қ
А
У
І
П
С
І
З
Д
І
К
ережесі
          

 

 
 

 

                                                               

                                                                       Алжапқыш тағамыз

 

 
 

 

 

 

                                                                         Саз балшық  үстімізге ластамау.

 

 

 
 

 

                                                                   Жұмыс жасау кезінде көзге тигізбеу.

 

                                                    

                                                  саз балшыкпен жұмыс соңында қолыңды жуу.

 

 

 

Керекті құрал жабдықтар

Зарезервировано: Керекті құрал жабдықтар                                    

.

 

 

 

 

 

 

Саз балшық форма бояу,су,

Тегістеуіш,пы-

шақ,қолсүрткіш

Кисті,алжап қыш.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       Оқушылар бүгінгі ашық сабағымызда  жасалатын жұмысымыз саз балшықтан доңгелектеу жұмысты сендерге үйретейін .Керекті  материалды       дайындап алып  жұмысымызды бастаймыз.Алдымен саз балшықты алып керекті мөлшерде  илеп аламыз  керекті доңгелек формасын жасаймыз саз балшық пен жасған жұмысты  кебіуін күтеміз   қалған жұмысымызды эскизге қарап толықтырамыз ою-өрнек бояу тәсілдері.

– Балалар, біз  бүгінгі сабақта өздеріңіз көріп отырғандай саз балшық  туралы мәлімет алдық.Оны қалай мүсіндеп жасауды да үйрендіңдер деп ойлаймын.

Сабақты қорытындылау. Оқушылардың жұмыстарын тексеріп, сұрақ қою арқылы түсініктерін тексеру. өз жұмыстарын қалай қай әдіспен мүсіндегенін сұрап бағалау. Оқушылардың жұмыстарын салыстырып қателерін айту.

Міне, балалар, сабақтың байырғы бастамасы, мүсіндеу  құрылғысымен тереңірек таныстық.

 

 

 

 


Пікірлер (0)

Пікір қалдырыңыз


Қарап көріңіз