Өлең, жыр, ақындар

Ойын технологиялары әдістерін қолдану арқылы шетел тілін оқыту

Жұмағалиева Индира Бауыржанқызы
Ғылыми жетекшісі: Нұрғалиева М.М. -ф.ғ.к. аға оқытушы                             
Атырау, Қазақстан
Х.Досмұхамедов атындағы Атырау университеті   
Шетел тілі: Екі шетел тілі 4 курс студенті
 

Аннотация

Статья посвящена повышению игровой деятельности учеников в соответствии с целью изучения и научного обоснования эффективности использования игровых технологий в процессе изучения иностранных языков. Научное обоснование использования игрового метода на уроках иностранного языка, уточнено понятие «игра» применительно к обучению школьников, дидактический материал для обучения школьников игровым технологиям. Ключевые слова: игра, технология, школ, ученик, иностранный язык, метод.

Annotation

In accordance with the purpose of studying and scientific the gaming activity of students substantiation of the effectiveness of using gaming technologies in the process of learning foreign languages. scientific substantiation of the use of the game method in foreign language lessons; clarified the concept of "play" in relation to teaching schoolchildren; didactic material for teaching game technologies to schoolchildren. Keywords: game, technology, school , pupil, foreign language, method.

Кіріспе

Оқушылардың оқу іс-әрекетіне деген ынтасын арттыру - дидактиканың өзекті мәселелерінің бірі. Танымдық мотивтерді сақтаудың нақты тәсілі - «оқушылар үшін белгілі бір жеке мағынасы бар іс-шараларға (ойын, қарым-қатынас, жұмыс, таным) шетел тілін меңгеру әрекеттерін қосу».
Мотивация оқушылардың игерген және үйренген  нәрселерінің маңыздылығын, олардың оқу қызметіне қатынасын және оның нәтижелерін анықтайды.

Шетел тілінің пән ретіндегі ерекшелігі оқу іс-әрекеті шетел тілінің сөйлеу әрекетін, яғни қарым-қатынас әрекетін болжайтындығында, оның барысында білімнен басқа шет тілінің сөйлеу дағдылары қалыптасады.

Оқу іс-әрекетінің өзінде қамтылған оқушылардың танымдық мотивтері бұл әрекетке жеке мән береді. Танымдық мотивтердің қайнар көзі - оқушылардың саналы танымдық қажеттілігі. Шетел тілін үйренушілердің нақты қажеттіліктері осы тілде сөйлесуге, өз пікірін білдіруге, тілді ауызша және жазбаша қолдануға, оны игеруге деген ұмтылысқа байланысты. Соңғысы мотивацияны сақтау үшін шетел тілінің сөйлеу әрекетін оқыту құралдары мен әдістерін ойластырып таңдау қажеттілігіне әкеледі. Осыған байланысты шет тілдік қарым-қатынасты үйрету үшін ойын әдістерін қолдану ерекше маңызға ие.

Дидактика бойынша жаттығу сабақтарын ұйымдастыруда ойын технологияларын қолдану проблемасы жақсы қарастырылмаған және көбінесе декларативті сипатта болады. Сонымен қатар, ойын техникасы ретінде ойынға баулу білім беру қызметін басқарудың тиімді құралы болып табылады (шет тілдік қарым-қатынасты меңгеруге арналған іс-шаралар), оқушылардың ақыл-ой белсенділігін жандандырып, оқу үдерісін қызықты етеді.

Психологиялық тұжырымдамада ойын ретінде объект, мотив оны жүзеге асыру процесінде жататын әрекет ретінде анықталады.
Д.Б. Эльконин, «адамның ойын-әрекеті - бұл адамдар арасындағы қоғамдық қатынастар тікелей утилитарлық қызмет жағдайынан тыс қайта құрылатын қызмет».

Үлкен энциклопедияда ойын «практикалық мақсаты жоқ, көңіл көтеру мен ойын-сауық үшін, сондай-ақ кейбір өнер түрлерін практикада қолдану (сахнада ойнау, музыкалық аспапта ойнау) үшін қызмет ететін кәсіп» ретінде қарастырылады .
Ең қолайлысы - А.А.Деркач берген анықтама, тәрбиелік ойын дегеніміз - бұл білім беру процесінде тапсырма ретінде қолданылатын, шешімі белгілі бір білім беру мақсатына жетуді қамтамасыз ететін ойын.

Айта кету керек, ойын әдісі баяғыдан жаңа емес. Кеңестік білім беру жүйесінде пайда болған тәрбиелік білім беру теориясы мектеп жасына дейінгі жүйелер дидактикасында ойындарды қолдануды күшейтті.

А.Н.Леонтьев «Орта мектепте шет тілін оқыту әдістемесін жетілдіру» деген еңбегінде ойын әрекетін былайша анықтаған: баланың іс-әрекеті барысында «бір жағынан оның заттармен іс-әрекетке деген қажеттілігінің жылдам дамуы мен дамуы арасындағы қайшылық бар». операциялардың әрекеттері (яғни, әрекет режимдері) - екінші жағынан.

Бұл қайшылықты балада бір ғана іс-әрекет түрінде, атап айтқанда ойында шешуге болады ».

Қоғам дамуының алғашқы кезеңінде біз оны түсінетін мағынадағы ойын ұғымы қазір болмаған. Ол кездегі балалар тез өсті, және оларда ересектер сияқты «ойнау» ерекше белсенділігі болды. Олар істеді, ересектер жасайтын барлық нәрсені білді, бірақ олар мұны жақсы істей алмады. Бұл жағдай әлемнің, ғылымның, қоғамның қарапайымдылығының арқасында дамыды.

Ғылым мен прогрестің дамуымен бірге байыпты білім беру қажеттілігі туды, адамдар арасындағы күрделі қатынастар пайда болды, демек, балалардың дамуындағы проблемалар пайда болды. Енді осы әлем жайлы болу үшін ол рөл тұжырымдамасына жүгінеді, оның көмегімен өмірден қорықпай кез келген адам бола алады.

Соңғы жылдардағы ғылымдағы әлеуметтік практикада ойын ұғымы жаңаша түсіндірілді, ойын өмірдің көптеген салаларына таралады, ойын жалпы ғылыми, байыпты категория ретінде түсініледі. Ресейде ойынның дидактикалық маңыздылығын К.Д.Ушинский дәлелдеді.

Әр түрлі мектеп мұғалімдері, психологтары ойын тұжырымдамасын ашудан бірқатар жалпы ережелерді ажыратуға болады:

1. Ойын - әр түрлі жастағы балалардың даму белсенділігінің дербес түрі.
2. Балалардың ойыны - бұл олардың іс-әрекетінің ең еркін формасы, ол жүзеге асырылады, қоршаған әлем зерттеледі, жеке шығармашылық, өзін-өзі тану, өзін-өзі көрсету белсенділігі үшін кең ауқым ашылады.
3. Ойын - бұл баланың іс-әрекетінің алғашқы кезеңі, оның мінез-құлқының бастапқы мектебі, кіші мектеп оқушыларының, жасөспірімдердің және жасөспірімдер студенттер өскен сайын мақсаттарын өзгертетін нормативті және тең белсенділігі.
4. Ойын - бұл дамудың тәжірибесі. Балалар  олар ойнайтындықтан дамиды.
5. Ойын - подсознание, ақыл мен шығармашылық негізінде өзін-өзі таныту, өзін-өзі дамыту еркіндігі.
6. Ойын - балалардың негізгі қарым-қатынас саласы; ол адамдар арасындағы қатынас мәселелерін шешеді, адамдар арасындағы қатынастарда тәжірибе жинақтайды.

Ойын - бұл шетел тілін меңгерудің күшті ынталандырушысы және шетел тілі мұғалімінің арсеналындағы тиімді әдістеме. Ойынды қолдану және сөйлеу жағдаяттарын құра білу оқушыларды ойынға, қарым-қатынасқа  дайын етеді.

Ойын оқушыларға тек өзін көрсетуге, әрекет етуге ғана емес, сонымен бірге тәжірибе мен эмпатияға мүмкіндік береді.

Ойын тыңдаушыларға эмоционалды әсер етеді, тұлғаның резервтік мүмкіндіктерін белсендіреді. Бұл білімді, білік пен дағдыны игеруге жағдай жасайды, олардың өзектенуіне ықпал етеді. Оқу жаттығу ойыны білімді, білік пен дағдыны жандандыруға, бекітуге, бақылауға және түзетуге көмектеседі, нақты материалды оқып үйренуде тәрбиелік-педагогикалық көріністі тудырады. Бұл оған қатысушылардың белсенді психикалық белсенділігі үшін жағдай жасайды. Білім беру тапсырмасы бар тапсырма ойыны оқушылардың интеллектуалды белсенділігін ынталандырады, оларды болжауды, зерттеуге және шешімдердің немесе гипотезалардың дұрыстығын тексеруге үйретеді. Бұл оқушылардың есеп беру, бақылау және өзін-өзі бақылау нысандары мен құралдарының бірін білдіретін оқу пәнін игерудегі оқушылардың жетістіктерінің бір түрі. Оқу ойыны қарым-қатынас мәдениетін тәрбиелейді және ұжымда және командада жұмыс істеу қабілетін қалыптастырады. Мұның бәрі білім беру ойындарының тұлғаға психологиялық, әлеуметтік-психологиялық және педагогикалық әсер ету құралы ретіндегі функцияларын анықтайды.

Ойынның психологиялық әсері оқушылардың интеллектуалды өсуінен көрінеді. Оны сабақта педагогикалық және психологиялық тұрғыдан ойластырылған қолдану ақыл-ой әрекетіне қажеттіліктің дамуын қамтамасыз етеді. Ал бұл оқушылардың интеллектуалды белсенділігіне, ақыл-ой және танымдық дербестігі мен бастамашылдыққа әкеледі.

Ойынның арқасында жинақталған білім, білік және дағдыларды жаңартудың мүмкін жолдары мен тәсілдерін іздеу барысында шығармашылық белсенділікке деген қажеттілік артады. Ойын заңдылықтар мен стереотиптерге қатысты ымырасыздықты тудырады. Ол есте сақтау мен елестетуді дамытады, тұлғаның эмоционалды-ерік жағының дамуына әсер етеді, эмоцияларыңызды басқаруға, өз іс-әрекеттеріңізді ұйымдастыруға үйретеді. Ойын оқушылардың белгілі бір құбылысқа, фактіге, мәселеге қатынасын өзгертуге қабілетті.
Ойынның әртүрлі адамдарға психологиялық әсері бірдей емес, ол тұлғаның жеке ерекшеліктерімен анықталады.

Ойынның әлеуметтік-психологиялық әсері өзін шетелдік (және ана тілінде) сөйлеу (қарым-қатынас) қорқынышынан арылтып, қарым-қатынас мәдениетін, атап айтқанда диалог мәдениетін қалыптастыруда ашады. Ойын аударма тілінің еліне, шетелдік баспасөзді оқуға деген қызығушылықты тудырады. Бұл өз бетінше шешім қабылдау қабілетін қалыптастырады, өзінің және басқалардың іс-әрекеттерін бағалайды және өз білімін өзектендіруге шақырады.

Психологиялық тұрғыдан алғанда, ойын арқылы құрылған мотивация, яғни ойын мотивациясы білім беру процесінде коммуникативті, танымдық және эстетикалық мотивтермен қатар ұсынылуы керек.

Ойын өзінің табиғаты бойынша өмірлік жағдаяттарға өте жақын, кейде оларды олардан бөліп қарауға болады (Э.Берн теориясы) . Дихотомия арқылы ойнау - ойдан шығарылған проблема және оны шешуге деген нақты күш - әлеуметтік-мәдени контекстті имитациялауға, әртүрлі мінез-құлықтарды ойнатуға, түзетуге, содан кейін қайтадан ойнауға мүмкіндік береді. Өмірде түзету қиын немесе мүмкін емес нәрсені (мәдениетаралық қақтығыс немесе мәдениетаралық шок) ойында осы қайшылықты болдырмауға қажетті стратегияларды дамыта отырып, қайта-қайта ойнауға болады.

Ойын топтық әрекетке бағытталған, ол заманауи техниканың қажеттіліктеріне толық жауап береді. Ол сондай-ақ әр түрлі оқушының өзін белгілі бір рөлде сынап көруге және жеке қабілеттерін көрсетуге мүмкіндік беріп, әр түрлі жеке іс-әрекет формаларына айналады. Зерттеудің ғылыми мәні: шет тілі сабағында ойын тәсілін қолданудың ғылыми негіздемесі келтірілген; мектеп оқушыларын оқытуға қатысты «ойын» ұғымын нақтылаған; мектеп оқушыларын ойын технологияларын қолдана отырып оқытуға арналған дидактикалық материал.

Зерттеудің теориялық маңыздылығы проблеманы шешудің негізгі тәсілдері ретінде тұлғаға бағытталған және жеке көзқарас таңдалғандығында).

Зерттеудің практикалық маңыздылығы мынада:
- зерттеу нәтижелерін жалпы білім беретін мектептердің оқу тәжірибесінде қолдануға болады;
- зерттеудің қорытындылары мен материалдары мектеп бағдарламаларын, шет тілі оқулықтарын, мұғалімдерге арналған оқу-әдістемелік құралдарды жасауда қолданыла алады.                

Пайдаланылған әдебиеттер тізімі:
1. Берн, Э. Игры, в которые играют люди / Э. Берн. – М.: Прогресс, 1988.
2. Деркач, А. А., Щербак, С. Ф. Педагогическая эвристика. Искусство овладения иностранным языком./ А. А. Деркач, С. Ф. Щербак - М: Педагогика, 1991.
3. Эльконин, Д. Б. Психология игры / Д. Б. Эльконин. – М.: Просвещение, 1987.


Әлеуметтік желілерде бөлісіңіз:

Пікірлер (0)

Пікір қалдырыңыз


Қарап көріңіз