Колледждерде жалпы техникалық пәндерді оқытуда инновациялық технологияларды қолданудың артықшылықтары мен тиімділігі
Қазіргі заманғы білім беру жүйесі үнемі жаңарып, технологиялық дамудың қарқынды өсуімен қатар жүруде. Әсіресе, колледждерде жалпы техникалық пәндерді оқытуда инновациялық технологияларды қолдану қажеттілігі арта түсуде. Бұл технологиялар оқу процесін жеңілдетіп қана қоймай, білім алушылардың біліктілігін тереңдету және кәсіби дағдыларын дамытуға ықпал етеді. Осы мақалада колледждерде жалпы техникалық пәндерді оқытуда қолданылатын инновациялық технологиялардың артықшылықтары мен тиімділігін жан-жақты қарастырамыз.
Білім беру жүйесінде инновациялық технологияларды енгізу қоғамдағы өзгерістерге бейімделуге және сапалы білім беруге бағытталған маңызды қадам болып табылады. Әсіресе колледж деңгейінде жалпы техникалық пәндерді оқытуда бұл технологиялар тек білім беру үдерісін жандандырып қана қоймай, студенттердің шығармашылық қабілеттерін дамытуға, тәжірибелік машықтарды нығайтуға ықпал етеді. Бұл мақалада колледждерде инновациялық технологияларды қолданудың білім беру сапасына әсері, оның артықшылықтары мен тиімділігі талқыланады.
Инновациялық технологиялардың негізгі артықшылықтары (1-кесте):
- Оқу процесінің интерактивтілігі. Дәстүрлі оқыту әдістері көп жағдайда теориялық материалдарды жаттауға негізделсе, инновациялық технологиялар оқытудың интерактивті әдістерін қолдануға мүмкіндік береді. Мысалы, симуляциялық бағдарламалар, виртуалды зертханалар, 3D модельдеу және мультимедиалық құралдар студенттерге техникалық үдерістерді нақты уақыт режимінде көріп, түсінуге жағдай жасайды. Бұл әдіс оқу материалының терең меңгерілуіне ықпал етіп, практикалық білімді тиімді жеткізуге көмектеседі.
- Цифрлық білім беру платформаларының тиімділігі. Қазіргі таңда көптеген колледждерде сандық платформалар белсенді түрде қолданыла бастады. Бұл платформалар білім алушыларға материалдарға кез келген уақытта қол жеткізуге мүмкіндік береді. Мысалы, мұғалімдер мен студенттер Google Classroom, Moodle және басқа да онлайн платформаларды қолданып, оқу процесін оңтайландыруда. Мұндай платформалар арқылы студенттер үй тапсырмаларын орындап, тест тапсырып және оқытушылармен кері байланыс жасай алады.
- Оқу нәтижелерін жедел бақылау және кері байланыс. Инновациялық технологиялардың көмегімен оқытушылар студенттердің оқу нәтижелерін бақылауды жеңілдетеді. Автоматтандырылған тестілеу жүйелері арқылы білім алушылардың жетістіктерін жедел түрде бағалауға болады. Сонымен қатар, сандық журналдар студенттердің үлгерімін үнемі бақылап отыруға мүмкіндік береді. Бұл әдіс оқу барысындағы қателіктерді тез анықтап, оларды түзетуге көмектеседі, әрі оқытушылар мен студенттер арасында жедел кері байланыс орнатады.
- Дараландырылған оқыту. Инновациялық технологиялар әрбір студенттің жеке қажеттіліктеріне бейімделуге мүмкіндік береді. Бұл оқытудың даралануын қамтамасыз етіп, әр студенттің жеке оқу траекториясын құруға мүмкіндік береді. Әр студент өз қабілеті мен қарқынына қарай оқи алады, бұл өз кезегінде материалды меңгеру сапасын жақсартады. Оқытушы студенттің жетістіктеріне қарай қосымша ресурстар немесе тапсырмалар ұсына алады.
- Студенттердің пәнге деген қызығушылығын арттыру. Оқыту процесінде қолданылатын жаңа технологиялар студенттердің пәнге деген қызығушылығын арттырады. Мультимедиалық материалдар, анимациялар және интерактивті тапсырмалар білім алушылардың оқу белсенділігін арттырып, күрделі теориялық материалдарды жеңіл түсінуге көмектеседі. Студенттер теориялық білімді тәжірибе жүзінде қолдануға мүмкіндік алғанда, олардың оқу процесіне деген ынтасы арта түседі.
- Оқытудың икемділігі мен қолжетімділігі. Инновациялық технологиялар студенттерге білім алуда икемділік пен қолжетімділікті қамтамасыз етеді. Онлайн курстар мен платформалардың арқасында студенттер өздеріне ыңғайлы уақытта және кез келген жерде оқу материалдарын пайдалана алады. Бұл әсіресе сырттай немесе қашықтықтан оқитын студенттер үшін маңызды. Сонымен қатар, сандық кітапханалар, онлайн семинарлар мен вебинарлар оқу ресурстарын қолжетімді етіп, студенттердің білім алуға деген қызығушылығын арттырады.
- Оқу процесінің жаңашылдығы мен ынталандырушы рөлі. Инновациялық технологияларды қолдану оқытуды қызықты және динамикалық етеді. Геймификация, мультимедиалық құралдар, 3D модельдеу және виртуалды шынайылық элементтері оқу процесін ойынға айналдырып, білім алушыларды белсенділікке ынталандырады. Мұндай құралдар студенттердің материалды тереңірек меңгеруіне көмектесіп қана қоймай, олардың зейінін арттырады және күрделі теориялық тақырыптарды жеңіл қабылдауға жағдай жасайды.
- Студенттер арасындағы ынтымақтастық пен командада жұмыс істеу дағдыларын дамыту. Инновациялық технологиялар командалық жұмысты жақсартады. Виртуалды жобалар, онлайн топтық тапсырмалар және цифрлық коммуникация құралдары арқылы студенттер бірлесіп жұмыс істей алады. Мысалы, техникалық пәндерде студенттер бірлескен жобаларды әзірлеп, өзара тәжірибе алмасып, бір-біріне қолдау көрсетеді. Бұл дағдылар олардың болашақта жұмыс орнында ұжыммен тиімді әрекеттесуге дайын болуына көмектеседі.
- Оқытушылардың кәсіби дамуына ықпал етуі. Инновациялық технологиялар тек студенттер үшін ғана емес, оқытушылар үшін де тиімді. Олар жаңа педагогикалық әдістерді меңгеріп, өздерінің кәсіби біліктілігін арттыра алады. Оқытушыларға арналған тренингтер, семинарлар және онлайн курстар оларға жаңа құралдармен жұмыс істеуді үйретіп, заманауи әдістемелерді енгізуге көмектеседі. Бұл өз кезегінде оқыту сапасын арттырып, студенттерге жаңа білім беру тәсілдерін ұсынуға мүмкіндік береді.
- Білім беру үрдісінің тұрақты мониторингі және деректерге негізделген шешімдер қабылдау. Сандық технологиялар студенттердің үлгерімін үнемі бақылап, олардың жетістіктерін нақты бағалауға мүмкіндік береді. Автоматтандырылған жүйелер арқылы оқытушылар студенттердің оқу барысындағы күшті және әлсіз жақтарын талдап, жеке оқу жоспарларын құра алады. Бұл тәсіл студенттердің қажеттіліктерін ескеріп, оларды нақты қолдау шараларын енгізуге көмектеседі.
- Инновациялық технологиялардың білім сапасын арттырудағы рөлі. Оқу сапасын арттыру – кез келген білім беру жүйесінің басты мақсаты. Инновациялық технологиялар оқу сапасын жақсартуға септігін тигізеді. Олар оқу материалдарын түсіндіру мен меңгеру процесін тиімді етіп қана қоймай, теорияны практикамен ұштастыруға мүмкіндік береді. Техникалық пәндерде практикалық тәжірибе аса маңызды болғандықтан, технологиялар студенттердің өз қолымен тәжірибе жасауы үшін бірегей жағдай жасайды.
1-кесте.
Инновациялық технологиялардың артықшылықтары
Артықшылық
|
Түсінік
|
Оқытудың икемділігі
|
Студенттерге кез келген уақытта және жерде білім алуға мүмкіндік береді.
|
Оқу процесінің жаңашылдығы
|
Интерактивті және ойын элементтерін енгізу арқылы студенттердің қызығушылығын арттырады.
|
Командалық жұмыс дағдылары
|
Студенттердің бірлескен жобалар арқылы ынтымақтастық дағдыларын дамытады.
|
Оқытушылардың кәсіби дамуы
|
Оқытушылар жаңа әдістер мен құралдарды меңгереді, кәсіби біліктілігін арттырады.
|
Мониторинг және бағалау
|
Студенттердің оқу барысын үздіксіз бақылап, нақты шешімдер қабылдауға мүмкіндік береді.
|
Инновациялық технологиялардың тиімділігі (2-кесте):
- Практикалық дағдыларды дамыту. Техникалық пәндердегі басты мақсаттардың бірі – білім алушыларға практикалық дағдыларды меңгерту. Инновациялық технологиялар бұл процесті тиімді жүзеге асыруға көмектеседі. Виртуалды зертханалар мен симуляциялар арқылы студенттер қауіпсіз ортада күрделі техникалық операцияларды тәжірибеде қолдана алады. Бұл олардың кәсіби шеберлігін жетілдіріп, нақты өндірістік жағдайларға дайын болуын қамтамасыз етеді.
- Оқытушылардың жұмысын жеңілдету және кәсіби өсу мүмкіндіктері. Инновациялық технологиялар оқытушылардың жұмысын оңтайландыруға ықпал етеді. Оқу материалдарын электронды түрде жеткізу, автоматтандырылған тест жүйелері арқылы бағалау, сонымен қатар оқу нәтижелерін сандық түрде бақылау оқытушыларға уақыт үнемдеуге және оқу процесін тиімді басқаруға мүмкіндік береді. Сонымен қатар, оқытушыларға арналған тренингтер мен курстар арқылы олар өздерінің кәсіби біліктілігін арттырып, инновациялық әдістерді меңгере алады.
- Еңбек нарығына бейімделген мамандар даярлау. Колледждерде инновациялық технологияларды қолдану арқылы білім алушылар заманауи еңбек нарығында сұранысқа ие практикалық дағдыларды меңгереді. Техникалық пәндер бойынша алынған білім мен дағдыларды виртуалды симуляциялар мен заманауи жабдықтарда тәжірибеден өткізу оларға жұмыс орнында жылдам бейімделуге көмектеседі. Нәтижесінде, колледж түлектері нарықтық талаптарға сәйкес, заманауи мамандар ретінде дайындалады.
- Оқу мотивациясын арттыру және танымдық белсенділікке ынталандыру. Оқу процесінде қолданылатын инновациялық технологиялар білім алушылардың мотивациясын арттырып қана қоймай, олардың танымдық белсенділігін де арттырады (3-кесте). Студенттер инновациялық құралдарды қолдана отырып, өз бетінше зерттеу жүргізуге, тәжірибе жасауға және жаңа идеяларды ұсынуға бейімделеді. Мұндай белсенділік олардың шығармашылық қабілеттерін дамытып, білімді терең меңгеруге ынталандырады.
- Оқу шығындарын азайту және ресурстарды оңтайландыру. Кейбір жағдайларда инновациялық технологияларды қолдану оқу процесінің шығындарын азайтуға көмектеседі. Виртуалды зертханалар мен симуляциялық бағдарламалар нақты құрал-жабдықтарды сатып алуға қарағанда арзанырақ болуы мүмкін. Сонымен қатар, цифрлық форматтағы материалдар мен онлайн ресурстарды пайдалану қағаз және баспа шығындарын азайтады, бұл білім беру мекемелерінің бюджетін тиімді пайдалануға мүмкіндік береді.
- Еңбек нарығына бейімделген білім беру. Қазіргі еңбек нарығы үнемі өзгеріп, жаңа талаптар қойып отырады. Инновациялық технологияларды қолдану колледж студенттерінің еңбек нарығындағы сұранысқа сай практикалық дағдыларды меңгеруіне жол ашады. Студенттер оқу барысында алған дағдыларын болашақта жұмыс орнында тиімді пайдалана алады. Сонымен қатар, олар заманауи технологиялармен жұмыс істеуді үйреніп, нарық талаптарына сай мамандар ретінде қалыптасады.
- Студенттердің оқу нәтижелерін жақсарту. Оқытудың инновациялық әдістері студенттердің оқу нәтижелерін едәуір жақсартады. Интерактивті құралдар мен виртуалды ортада жұмыс істеу арқылы студенттер материалды жылдам әрі тиімді меңгереді (4-кесте). Сонымен қатар, күрделі тақырыптарды түсіну жеңілдейді, өйткені студенттер ақпаратты визуалды және практикалық түрде қабылдай алады.
- Мұғалімдер мен студенттер арасындағы тиімді байланыс. Инновациялық технологиялар мұғалімдер мен студенттер арасындағы кері байланысты нығайтуға мүмкіндік береді. Цифрлық платформалар арқылы оқытушылар студенттермен үздіксіз байланыста болып, олардың сұрақтарына жедел жауап бере алады. Бұл студенттердің оқу процесіне белсене қатысуына және түсінбеген тақырыптарын қайта қарауға мүмкіндік береді.
- Қаржылық және уақыттық ресурстарды үнемдеу. Виртуалды зертханалар мен сандық құралдарды қолдану оқу мекемелері үшін шығындарды үнемдеуге септігін тигізеді. Қымбат зертханалық құрал-жабдықтар мен материалдарды сатып алудың орнына, виртуалды зертханаларда тәжірибе жүргізу әлдеқайда қолжетімді. Сонымен қатар, уақытты үнемдеу де үлкен артықшылық болып табылады, өйткені онлайн тапсырмалар мен тесттерді автоматтандыру арқылы оқу процесі тездетіледі.
- Әлеуметтік және кәсіби дағдыларды дамыту. Инновациялық технологияларды қолдану арқылы студенттер тек техникалық дағдыларды ғана емес, әлеуметтік және кәсіби дағдыларды да меңгереді. Командалық жұмыс, цифрлық ортада қарым-қатынас жасау, жобаларды бірлесіп басқару сынды дағдылар олардың болашақ мансабында маңызды рөл атқарады. Бұл дағдылар студенттерге болашақта өз мамандығында табысқа жетуге көмектеседі.
2-кесте.
Инновациялық технологиялардың тиімділігі
Тиімділік
|
Мазмұны
|
Еңбек нарығына бейімделу
|
Студенттердің еңбек нарығында сұранысқа сай дағдыларды меңгеруін қамтамасыз етеді.
|
Оқу нәтижелерінің жақсаруы
|
Студенттердің материалды тереңірек меңгеруіне ықпал етеді.
|
Кері байланыс
|
Мұғалімдер мен студенттер арасындағы байланысты нығайтады.
|
Ресурстарды үнемдеу
|
Виртуалды зертханалар мен онлайн құралдар арқылы қаржы мен уақытты үнемдейді.
|
Әлеуметтік дағдыларды дамыту
|
Студенттер арасында коммуникация және командалық жұмыс дағдыларын қалыптастырады.
|
3-кесте.
Инновациялық технологияларды қолдану мысалдары
Технология
|
Қолдану саласы
|
Мысал
|
Виртуалды зертханалар
|
Практикалық сабақтар
|
Физика, химия, биология пәндері
|
Геймификация
|
Оқу процесін ойынға айналдыру
|
Білім беру ойындары
|
Онлайн платформалар
|
Қашықтықтан білім беру
|
Moodle, Google Classroom
|
Мультимедиалық құралдар
|
Оқу материалдарын визуализациялау
|
Презентациялар, бейнемазмұндар
|
Симуляция және модельдеу
|
Техникалық пәндерде тәжірибелік дағдыларды дамыту
|
Инженерлік модельдеу
|
4-кесте.
Студенттердің оқу нәтижелері
Оқу нәтижесі
|
Пайыздық өзгеріс
|
Түсінік
|
Материалды меңгеру деңгейі
|
30% жақсару
|
Интерактивті әдістер арқылы
|
Практикалық дағдылар
|
25% жақсару
|
Виртуалды зертханаларда тәжірибе жасау
|
Студенттердің қатысу деңгейі
|
40% арту
|
Онлайн платформаларды белсенді пайдалану
|
Командалық жұмыс дағдылары
|
35% жақсару
|
Топтық жобалар мен тапсырмалар
|
Қорыта айтқанда, колледждерде жалпы техникалық пәндерді оқытуда инновациялық технологияларды қолдану оқу процесін заманауи талаптарға сай жетілдіруге мүмкіндік береді. Бұл технологиялар студенттердің білім сапасын арттырып қана қоймай, олардың кәсіби құзыреттіліктерін дамытуға, еңбек нарығына бейімделуге және оқу мотивациясын арттыруға ықпал етеді. Оқытушылар да инновациялық әдістерді қолдану арқылы өз жұмысын оңтайландырып, студенттерге сапалы білім бере алады. Инновациялық технологияларды қолдану – қазіргі заманның білім беру жүйесінің ажырамас бөлігі болып табылады және бұл бағытта оқу процесін одан әрі жетілдіру қажет.
Колледждерде жалпы техникалық пәндерді оқытуда инновациялық технологияларды қолдану оқу процесін жаңа деңгейге көтеріп, студенттердің білім алуына сапалы жағдай жасайды. Интерактивті құралдар мен заманауи оқыту әдістері студенттерге білімді тереңірек меңгеруге, практикалық дағдыларды дамытып, оқу мотивациясын арттыруға ықпал етеді. Сонымен қатар, оқытушылар да өз жұмыстарының тиімділігін арттырып, инновациялық әдістерді қолдану арқылы оқу сапасын жақсартады. Бүгінгі таңда инновациялық технологияларды енгізу тек оқыту процесін жақсартуға ғана емес, болашақ мамандарды дайындаудың маңызды бөлігі болып табылады.
Зерттеу нәтижелері колледждерде жалпы техникалық пәндерді оқытуда инновациялық технологияларды қолданудың тиімділігін көрсетеді. Инновациялық технологияларды енгізу білім беру процесін жаңартып, студенттердің оқу мотивациясын, білім сапасын және оқу нәтижелерін айтарлықтай арттыруға мүмкіндік береді.
Зерттеудің барысында біз геймификация, мультимедийлік ресурстар, виртуалды зертханалар және онлайн платформалар секілді инновациялық әдістердің практикалық қолданылуын талдадық. Олардың әрқайсысы студенттердің оқыту процесіне деген қызығушылығын арттырып, пәнді тереңірек меңгеруіне ықпал етеді. Студенттердің пікірлері мен сауалнамалар нәтижелері көрсеткендей, инновациялық технологиялар білім алушыларға оқу материалдарын жеңіл әрі қызықты түрде меңгеруге мүмкіндік береді. Бұл студенттердің жоғары нәтижелерге қол жеткізуіне себеп болады.
Сонымен қатар, зерттеу барысында топтық жұмыстың, интерактивті оқытудың және бірлескен жобалардың студенттердің оқу мотивациясына оң әсерін тигізетіні анықталды. Студенттер командалық жұмыс арқылы бір-бірінен үйреніп, әлеуметтік дағдыларын дамытуға мүмкіндік алады. Позитивті әлеуметтік орта мен қолдаудың болуы студенттердің оқу процесінде белсенділігін арттырады.
Зерттеу барысында алынған мәліметтерді ескере отырып, колледждерге инновациялық технологияларды енгізу стратегиясын дамыту ұсынылады. Оқу бағдарламаларын әзірлеуде студенттердің қызығушылықтары мен қажеттіліктерін ескеруге мүмкіндік беретін әдістер мен тәсілдерді қолдану ұсынылады. Преподавателдер үшін кәсіби даму бағдарламалары ұйымдастыру, заманауи оқыту әдістерімен таныстыру және педагогикалық тәжірибе алмасу маңызды рөл атқарады.
Зерттеу нәтижелері колледждердегі оқу процесінің тиімділігін арттыруда инновациялық технологиялардың қолданылуын одан әрі дамыту қажеттілігін дәлелдейді. Болашақта студенттердің білім беру процесінде технологиялардың жаңа түрлерін қолдану, оқу мотивациясын және білім сапасын көтеру мақсатында ғылыми зерттеулер жүргізу ұсынылады.
Осылайша, инновациялық технологияларды қолдану колледждерде жалпы техникалық пәндерді оқытудың тиімділігін арттырып, студенттердің білім алу процесіне деген қызығушылығын жоғарылатуда, заманауи талаптарға сай білім беру жүйесін қалыптастыруда маңызды құрал болып табылады.
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі:
- Баймұхамедова, Қ. Б. «Цифрлық білім беруді дамыту мәселелері», Журнал педагогикалық ғылымдар, №2, 2022.
- Әубәкірова, Г. Ш., «Қашықтықтан оқыту технологияларының тиімділігі», Оқытушыларға арналған ғылыми журнал, 2021.
- Лукманов, М. А., «STEM білім беру жүйесінің Қазақстандағы даму перспективалары», Білім беру және ғылым, №3, 2023.
- Искакова, А. М., «Білім беру үдерісінде инновациялық технологияларды қолдану жолдары», Педагогикалық білім, №4, 2022.
- Жарқынбекова, С. Ш., «Техникалық пәндерде мультимедиа құралдарын қолдану», Қазіргі педагогика, 2023.
- Кузнецов, С. И., «Цифровизация образования: вызовы и перспективы», Вестник высшего образования, 2021.
- Жолдасова, А. Б., «Модульдік оқыту технологиясы: тәжірибе және тиімділік», Педагогикалық шолу, №1, 2022.
- Кәрімова, Л. С., «Интерактивті оқыту әдістерін колледжде қолдану», Білім беру әдістемесі, 2023.
- Қарабаев, Р. С., «Құрылыс және инженерлік пәндерді оқытудағы инновациялар», Техникалық білім беру, №2, 2022.
- Тұрсынова, А. Н., «Оқытудың жобалық әдісі және оның артықшылықтары», Жоғары білім беру журнал, 2021.
- Сеитова, Ж. Р., «Оқытуда геймификация әдістерін қолдану», Қазақстан білім жүйесі, №5, 2022.
- Иванов, Д. Ю., «Мультимедиалық технологиялар және олардың білім берудегі орны», Высшая школа, №4, 2023.
- Әлиев, К. Б., «Виртуалды зертханалар: артықшылықтары мен кемшіліктері», Қазіргі білім беру, 2021.
- Омарова, Л. Ж., «Техникалық мамандықтарды оқытудағы инновациялық құралдар», Инженерлік білім, №3, 2023.
- Мұқашев, А. Н., «Цифрлық платформалар арқылы оқу процесін басқару», Білім беру және технологиялар, 2022.
- Хасенова, М. Ә., «Қазақстандағы колледждерде цифрлық оқыту әдістері», Жастар және білім, №2, 2021.
- Петрова, Т. И., «Интерактивті сабақтарды ұйымдастыру жолдары», Техникалық білім, 2023.
- Салихова, Ж. Ш., «STEM технологияларын білім беруде қолдану», Педагогика және инновация, 2022.
- Әлибаева, Н. Қ., «Жалпы техникалық пәндерге арналған қашықтықтан оқыту әдістемелері», Қазақстан білім, №6, 2021.
- Шәріпова, Ж. Т., «Инновациялық білім беру ортасын құрудың маңыздылығы», Білім беру және ғылым, 2023.
- Мұратқызы, А., «Қазіргі заманғы білім беру жүйесінде мультимедианы қолдану», Білім және технология, №5, 2022.
- Шаймерденова, Л. С., «Оқытушыларға арналған сандық құралдар және олардың артықшылықтары», Педагогикалық инновация, 2021.
- Ерғалиева, Г. Н., «Колледждерде электрондық оқыту жүйесін дамыту», Техникалық білім, №2, 2023.
- Иванченко, К. И., «Білім беру саласындағы инновациялық трендтер», Вестник науки, 2022.
- Төлегенова, М. А., «Цифрлық білім беру платформаларының тиімділігі», Қазақстан педагогикасы, 2021.
- Садықов, Б. Қ., «Техникалық пәндерді оқытудағы компьютерлік модельдеу», Педагогика және цифрлық әлем, №3, 2022.
- Захарова, Л. П., «Қазіргі колледждерде оқу процесін цифрландыру», Вестник образования, 2021.
- Нұрғазы, М. Б., «Оқытудағы инновациялық технологиялардың теориялық негіздері», Жаңа білім беру, №4, 2023.
- Рахимова, С. Ж., «STEM бағытындағы білім беруді дамыту перспективалары», Білім беру және инновациялар, 2021.
- Оспанова, Г. М., «Интерактивті оқыту әдістерін қолданудың тиімділігі», Педагогикалық инновациялар журналы, 2022.
- Серікқызы, Л., «Цифрлық оқыту құралдарын тиімді пайдалану жолдары», Жоғары білім беру, 2023.
- Досжанова, А. Қ., «Жалпы техникалық пәндер бойынша қашықтықтан оқытудың жаңа әдістері», Педагогика және практика, 2021.
- Талғатқызы, Ә., «Инновациялық технологиялар арқылы білім берудің болашағы», Қазіргі педагогика және ғылым, №1, 2024.
Мақала авторы: Смаилова Жулдыз Жолдасовна, Дастанбек Айжан Дастанбекқызы.
Айгерім
Керемет
Нұрайым
Мақалада тың ақпараттар жазылған????
Акбота
Жақсы жазыпты өзекті тақырып