Корейская косметика премиум класса

Түбір мен қосымшаның жазылуы

Б.Қ.О., Қаратөбе ауданы

Ақтай ауылы

«Қаракөл ЖОББМБ» КММ-сінің бастауыш сынып мұғалімі

 Қоңыршиева Айгүл Хайроллақызы

 

 

Сыныбы: 3

Пәні: Қазақ тілі

Тақырыбы: «Түбір мен қосымшаның жазылуы»

Мақсаты: Түбір мен қосымшаның жазылу жолдарын түсіндіре отырып,сөз құрамын талдауға үйрету.

Білімділік: Оқушылардың түбір мен қосымша туралы білімдерін бекіту.

Дамытушылық: Оқушылардың сөздік қорларын, ойлау қабілетін, ой-өрістерін, байланыстырып сөйлеу қабілеттерін дамыту.

Тәрбиелік: Сауатты жазуға, ізденімпаздыққа, адамгершілікке тәрбиелеу.

Сабақтың түрі: жаңа сабақ

Әдістері: СТО жобасы, сұрақ-жауап, түсіндіру.

Көрнекілігі: Слайд,сызба, семантикалық карта, үлестірмелі тапсырмалар.

Барысы:

Ұйымдастыру бөлімі.

Оқушылармен амандасу, түгендеу.

Психологиялық дайындық.

«Шаттық» шеңберіне тұрып, тілектер айту.

Үй тапсырмасын тексеру.

5-жаттығу.

І. Қызығушылықты ояту.

«Қарлы кесек?» ойыны (Өткен сабақты пысықтап өту үшін үлестірмелі тапсырмаларға жауап беру).

Сұрақтар:

1. Түбір дегеніміз не?

2. Қосымшаның түрлерін ата.

3. Жұрнақ дегеніміз не?

4 .Жалғау дегеніміз не?

5. Білгіш сөзінің түбірі мен қосымшасын тап.

6. Туынды сөз қай қосымша арқылы жасалады?

7. хана жұрнағына сөз қосып, т уынды сөздер жаса.

8. Сөздің түбірге жалғанған бөлігін не дейді?

Көркем жазу минуты.Білім-өмір шырағы.

ІІ. Мағынаны тану.

59-жаттығу.

Күй, жыр сөздеріне төмендегі қосымшалардың тиістілерін қосып жаз.

Күй+ші, күй+ге, күй+лер. Жыр+шы, жыр+дың, жыр+лар, жыр+ла.

Ержелерге назар аударту.

Жаттығу жұмыстары.

Оқулықпен жұмыс.

60-жаттығу. Сөйлемдерді түсініп оқы.

1. Құстың ең қырағысы-сұңқар. Ол бір шақырым қашықтықтан титімдей жәндікті көре алады. 2. Құстардың ішіндегі жүзгіші-пингвин. Ол сағатына отыз шақырымға дейін жүзе алады. 3. Дүниеде күн көзіне тура қарай алатын құс-тек бүркіт қана. 4. Қарлығаш  ұсақ жәндіктерді тек қана әуеде ұшып жүріп қана аулайды.

  • Қарамен жазылған сөздерге қосымша жалғап жаз.
  • Түбір сөзге жалғанған қосымшалардың жуан, жіңішке болып келу себебі неден деп ойлайсың? (Ережені пайдаланып айту.)   

Тынығу сәті.

Тақтамен жұмыс.

61-жаттығу. Көп нүктенің орнына –лар, -лер,-тар,-тер, -дар, -дер жалғауларның тиістісін қойып, сөздерді көшіріп жаз.

 

ақпараттық ізденіс.

  • Қосымшалы сөздерді сөз құрамына талда.
  • Жуан айтылатын жалғаулардың астын-бір, жіңішке айтылатын жалғаулардың астын екі рет сыз.

Өздік жұмыс.

Семантикалық картаны толтыр.

Сөз құрамы

сөздер

кітап

басшы

келді

қобызшы

құлақшын

Түбір

 

 

 

 

 

Жұрнақ

 

 

 

 

 

Жалғау

 

 

 

 

 

Бекіту сұрақтары:

Ережелерді еске түсіріп, жалғастырып көр:

Қосымша жалғанғанда түбір    сөздер____________________.

Түбір сөздің соңғы буыны жуан болса,___________________ .

Түбір сөздің соңғы буыны жіңішке болса,_________________.

Толғаныс.

Кері байланыс (қорытындылау)

«Бүгінгі сабақта...»

Бүгінігі сабақта сізге не үнады?

Бұл сабақта сізге не қиын болды?

Бұл саған не үшін қиын болды?

Бұл  қиындықты қалай жеңесің?

       

Үй тапсырмасы. Үйге тапсырма:

а) Ережелерді  ереже дәптерге жазып, жаттау.

ә) 62-жаттығу. 133-ші бет.

62-жаттығу.

Шығармашылық тапсырма. Суреттегі нәрелердің атына жалғау жалғап жаз.

Жалғау жалғанған сөздерді сөз құрамына талда.

Алмалар, көзге, мысықтар, көбелектер, ешкіні, шиелер, бұзауға, құлыншақтар.

Бағалау.


Қарап көріңіз