ОҚО. Түлкібас ауданы, Балықты ауылы
И.Рыбалко жалпы орта мектебінің
ағылшын тілі пәні мұғалімі
Тұртахмет Гаухар Қалдыбайқызының ағылшын тілі пәнінен өткен ашык сабағы
Қысқа мерзімді жоспар.
Мерзімі: 30.11.15
Сыныбы: 8 «ә»
Сабақтың тақырыбы: Education in Kazakhstan. Real condition (I conditionals).
Сабақтың мақсаты: Өз еліміздің білім беру жүйесі тақырыбы бойынша білімді тереңірек меңгеру. І шартты рай туралы түсінікке ие болу.
Оқытудың нәтижелері : Өз еліміздің білім беру жүйесі тақырыбы бойынша білімді тереңірек меңгереді. І шартты рай туралы түсінікке ие болады.
Әдіс-тәсілдер: «Шаттық шеңбері», «Миға шабуыл», «Зымыран сұрақтар», «Ой қозғау», «Ыстық орындық», Сұрақ-жауап, «Құндылық спектрі», «Екі жұлдыз, бір тілек» әдістері
Сабақ кезеңде-рі |
Жоспар мазмұны |
Мұғалімнің іс-әрекеті |
Оқушылардың іс-әрекеті |
Ресустар |
Кіріспе 5мин |
Кіріспе
Топқа бөлу
Психологиялық ахуал
Кезекшімен жұмыс
|
Good morning, dear pupils!
Now, pupils I want to divide you into two groups. All of you come here, take this cut down figures and find other figures. If you have a picture of book, you must sit to this group. If you have a picture of school, you should sit here. Ok. Take your seats comfortably. Smile and say good words, compliments to your friends or each other. – Ok. Very good!
-Who is on duty today? -What date is it today? -What day of the week today? --What season is it now?-- What weather like today? -Who is absent today? |
-Good morning, dear teacher! -We OK, thank you! And you? -We are too!
Оқушылар қиылған қималарды құрастырып, «Knowledge» және «Education»болып, екі топқа бөлінеді.
«Жүректен жүрекке» тренингі бойынша бір-бірлеріне жылы лебіздер тілеу арқылы ынтымақтастық атмосферасын қалыптастырады. -I’m on duty today -Today is 30th of November -It is Monday. It is autumn. It’s …. ( windy, sunny, cold, warm) -Today all are present |
Қиылған қималар |
ІІ. Тұсау кесер 3 мин
5 мин |
Өткен сабақты бекіту. Checking the home task а)«Brainstor-ming» b) “Spaceship questions” |
-At the beginning of the lesson I want to ask your attention to these rules:--Be active! -- Let’s begin our lesson . Now, pupils let’s remember our last lesson. Let’s look at the active board. You have to find the words in the chart. Your next task is answer the questions. |
Оқушылар интербелсенді тақтада берілген әріптерден өтілген тақырып бойынша сөздерді тауып, қоршайды.
АҚШ-тың білім беру жүйесіне байланысты сұрақтарға жауап береді. |
Интербелсенді тақта.
Суреттер. Интербелсенді тақта. |
III. Негізгі бөлім 6 мин
|
«Ой қозғау» әдісі
|
-Before beginning our new lesson look at the active board and we should listen the record . New words: |
Оқушылар тактадан мәтінді тыңдап, сабақтың тақырыбын өздері табады. The theme of our lesson is: Education in Kazakhstan.
Сөздік дәптерлеріне жаңа сөздерді жазып алады. |
Интербелсенді тақта. Бейне көрініс.
АКТ |
5 мин
6 мин |
“Who is the quickest?”
|
First Conditional : If + present simple + future simple. It describes what someone thinks will happen in a real situation. You believe that the things you are talking about will happen. |
І шартты райды түсінгендеріне сай жаттығу жұмыстарын орындайды. |
мәтін, сөздіктер, қалам, парақ
|
2 мин |
Сергіту сәті |
T:I think you work active and hardly and you so tired. Let’s have a rest and recite the poem together. |
Оқушылар өлеңді жатқа оқу арқылы бойларын сергітеді. |
АКТ |
4 мин |
“The hot chair” |
T:- This is our the hot chair. There is a box on the chair. There is 1 question and 1 sentence in each card in the box. Who can answer the questions?-Who is the bravest? |
-Ok. Excellent! -Thank you very much for your answers. -Good
|
АКТ
|
4 мин |
Conclusion “Spectrum of significance” |
4 оқушы АҚШ-тың білім беру жүйесінің маңыздылығын жазады. 4 оқушы Қазақстаннның білім беру жүйесінің құндылығын жазады. 4 оқушы білімнің құндылығын 1-1 сөйлемнен жаып беру. |
Оқушылар жұмыс жасап, әр оқушы өздеріне берілген тапсырма бойынша өз пікірлерін айтады. |
Жіп пен қағаз, қалам |
1 мин |
Giving the home task |
vocabulary Еxercise 6,8 p.140 |
Write down in their diary( Күнделікке жазып алады). |
Күнделік, қалам |
2 мин |
Evaluation |
Бағалау критерийлеріне сүйене отырып бағалайды. ---Your mark is excellent. - You are hardworking pupil. |
If they like the lesson and it was useful for them, if they worked very well and they pleased with their answers raise up smiling smiles. If they have made a lot of mistakes and they weren’t ready for the lesson raise up boring smiles. |
Смайликтер , крийтерий бағалау парағы |
Reflection |
Did you like the lesson? Was it useful for you? You all worked very well. I’m pleased with your answers. Thank you for your participating. Now pupils, at the end of our lesson let’s write your opinions for this lesson. and stick stickers on the tree. The lesson is over! Good bye! |
Very well! The lesson was very informative. I’ve got a lot of useful information. I was аctive. I answered well.
Good job! The lesson was quite interesting. I’ve got some information. I understood almost everything. But I was a little tensed. I’ve made a few mistakes.
Try again. Good luck! The lesson was dull. It was difficult for me to take part in it. I’ve made a lot of mistakes. I wasn’t ready for it. |
Стикерлер |
|
|
|
T:Dear pupils! It’s a pity but our lesson has just finished. Thank you for your wonderful work and taking an active part in the lesson and attention! |
|
|
Мейрамкуль
Гаухар жарайсың!