БҚО, Теректі ауданы
Теректі аудандық лингвистикалық гимназиясы
Қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі: Кисымова Актолкын Галымжановна
Сыныбы: 7б |
Күні: пәні: қазақ тілі |
||
Тақырыбы |
Есімшенің түрленуі |
||
Мақсаты |
Есімшенің түрленуін мысалдар арқылы түсіндіру |
||
Күтілетін нәтиже |
А) Есімшенің түрленуі туралы түсінік қалыптасады |
||
В) Жаттығу орындау барысында тұлғаларын ажыратуға үйренеді |
|||
С) Есімшені түрлендіру арқылы ортақ ереже шығарады |
|||
Дереккөздер, құрал-жабдықтар |
7-сынып қазақ тілі оқулығы, ғаламтор |
||
Сабақтың барысы |
Уақ. |
Мұғалім әрекеті |
Оқушы әрекеті |
Кіріспе
|
|
Оқушылармен амандасу. Оқушылардың құрал-жабдығын тексеру, сабаққа қатысын тексеру
Топқа бөлу. Фотосуреттер арқылы топқа бөлу.
Үй тапсырмасын тексеру: Ереже қайталау: 1.Зат есімнің түрленуі деген не? 2.Сын есімнің шырайы деген не, нешеге бөлінеді? 3.Салыстырмалы, күшейтпелі шырайдың жасалу жолдары қандай? 4.Есімдік, оның түрленуі? 5. Сан есімнің сөйлемдегі қызметі қандай? |
Оқушылар амандасып, оқу-құралдарын түгендейді. Әр топ өз орындарына жайғасады Оқушылар сұраққа жауап береді.
|
Тұсаукесер
|
фотосуретке назар аударайық, ненің суреті бейнеленген?
қаладаорналасқан мұражай туралы айтылып жатқанын білуге бола ма?
тақырыбы «Орал қаласындағы мұражайлар». Енді сабағымыздың грамматикалық тақырыбын білу үшін видеороликке назар аударыңдар. Тапсырма: Есімшелерді түртіп отыру |
Оқушылар фотосуретке қарап мұражайлар-дың суреті бейнеленгенін және ол мұражайлар Орал қаласында орналас-қанын айтады. |
|
Негізгі бөлім
|
Есімше - екі түрлі мәнде, екі түрлі қызметте жұмсалатын етістіктің ерекше түрі. Ол: 1.Жіктеліп, етістік қызметін атқарады. 2.Есімдерше түрленіп (септеліп, көптеліп, тәуелденіп), есім қызметін атқарады. Есімшенің жұрнақтары: 1.-ған, -ген, -қан, -кен 2. - ар, -ер, -р, -с 3. -мақ, -мек, -пақ, -пек, -бақ, -бек 4. -атын, -етін, -йтын, -йтін 5.-с. Есімшенің тәуелденуі: Оңаша Ортақ І. Менің айтқаным Біздің айтқанымыз ІІ. Сенің айтқаның Сендердің айтқандарың Сіздің айтқаныңыз Сіздердің айтқандарыңыз ІІІ. Оның айтқаны Олардың айтқандары Есімшенің жіктелуі: І Мен көргенмін Біз көргенбіз ІІ Сен көргенсің Сендер көргенсіңдер Сіз көргенсіз Сіздер көргенсіздер ІІІ Ол көрген Олар көрген Есімшенің септелуі: А.с. берер айтқан І.с. берердің айтқанның Б.с. берерге айтқанға Т.с. берерді айтқанды Ж.с. берерде айтқанда Ш.с. берерден айтқаннан К.с. (септелмейді) айтқанмен Болымсыз етістіктен кейін жалғанатын есімшенің – с жұрнағы жіктелгенде, І жақта – с жұрнағы мен жіктік жалғауы тұтасып, қысқарып кетіп, - н түрінде қолданылады: Бұлтқа жетпей шарт сынбан Кітаппен жұмыс. 165-жаттығу. Берілген есімшелерді оңаша және ортақ түрде тәуелдеңдер. (ауызша) Айтар. Баратын. Білген. Оқитын. 166 – жаттығу. Тапқан, барған, білетін, тозбас деген есімшелерді ауызша септеңдер. 169-жаттығу. Өлең шумақтары мен мақал – мәтелдерді оқып, есімшелерді табыңдар және олардың түбірі мен қосымшаларын ажыратыңдар. Морфологиялық талдау. 1, 2 – бөлімдері. Топшамамен жұмыс. Әр топқа Орал қаласындағы мұражайлар туралы мәлімет жазылған топшама таратылады. Мәтіннен есімшелерді тауып, түрленуін түсіндіру. Сұраққа жауап беру. І топ: 1.С.Ғұмаровтың музей – үйі Сұрақ: 1.С.Ғұмаров кім? 2.Қандай картиналары бар? 2. И. Пугачев мұражайы (Сабақ барысында тарих пәні мұғалімі И.Пугачев бастаған көтеріліс туралы мәлімет береді) ІІ топ: 1.Батыс Қазақстан облыстық тарихи – өлкетану мұражайы 2.А.С.Пушкин мұражайы Сұрақ: 1.А.С. Пушкин кім? 2.Қандай шығармаларын білесіңдер? Суретпен жұмыс. Суретте көрсетілген жан – жануарларды, құстарды топқа бөліп, сәйкестендіру. (суретте Орал қаласындағы экологиялық мұражайда орналасқан жан-жануар, құстар бейнеленеді) 1.Жыртқыштарға жататындар 2.Кеміргіштерге жататындар 3. «Қызыл кітапқа» енгендер Әр топтан бір сөзге есімшелерді пайдаланып, сөйлем құрау. |
Оқушылар төменгі сыныпта алған білімдеріне сүйене отырып, есімшенің жұрнақтарын атап, түрлендіреді.
Мысалдар арқылы дәлелдейді: септейді, тәуелдейді, жіктейді.
Оқушылар берілген жаттығуларды ауызша орындайды.
Әр топ топшамадағы мәтіндерді оқып, есімшелерді табады, сұрақтарға жауап береді.
Оқушылар суреттерді орналастырады және сөйлем құрайды
|
|
Қорытынды |
Шығарма: «Менің ауылымдағы мұражай» тақырыбында шағын шығарма жазу. (сөйлем құрамында есімшелі етістік болуы керек)
Суммативті бағалау |
Оқушылар берілген тақырып бойынша шығарма жазып, өз ауылдарында-ғы мұражай туралы айтады. |
|
Үйге тапсырма: 1.«Менің қаламдағы ескерткіштер» тақырыбында әңгіме немесе шығарма жазу. 2.С.Сейфуллиннің «Сыр сандық» өлеңіндегі есімшелерді теріп, түрленуін түсіндіру. |
Оқушылар үй тапсырмасын мұқият тыңдап, күнделіктеріне жазып алады. |
Ақбота
Күшті алыңыз кім танысайық