Оңтүстік Қазақстан облысы Мақтарал ауданы Атакент кенті
Мақтарал мектеп-гимназиясы математика пəні мұғалімі
Назерке Нарбекова Рахымбердиевна
Пәні: Геометрия
Сыныбы: 8 «Ә»
Сабақтың тақырыбы: Тікбұрышты үшбұрыштың қабырғалары мен бұрыштары арасындағы қатынастар тарауын пысықтау.
Сабақтың мақсаттары:
Білімділік: Тікбұрышты үшбұрыштарды шешу жолдарын үйрету.
Дамытушылық: Тікбұрышты үшбұрышты шешуде Пифагор теоремасын, сүйір бұрыштың мәндерін қолданып есептерді орындай білуге дағдыландыру.
Тәрбиелік: Оқушыларды дәлдікке, ұқыптылыққа, жылдамдылыққа, ептілікке тәрбиелеу.
Міндеттері:
- Тікбұрышты үбұрыштарды шешуді үйрену
- Тікбұрышты үбұрыштардың бұрыштарын табу
Қолданылатын модульдер:
1. Оқыту мен оқытудағы жаңа тәсілдер
2. Сыни тұрғыдан ойлау
3. Оқытудағы ақпаратттық-коммуникациялық технологияны пайдалану
4. Оқушылардың жас ерекшеліктеріне сәйкес оқыту және оқу
5. Оқытудағы басқару және көшбасшылық
Сабақ түрі: топтық жұмыс
Сабақ типі: қорытындылау сабағы, теориялық және практикалық
Сабақтың әдістері: Сурақ-жауап, топтық әдістер. Сын тұрғысынан ойлау, проблемалық, көрнекіліктер, ұжымдық т.б
Сабақтың көрнекілігі: слайд, стикерлер, плакаттар.
Күтілетін нәтиже:
- Тікбұрышты үшбұрыштардың элементтерін ажырата біледі
- Тікбұрышты үшбұрыштарды шешуге Пифагор теормасын қолдана біледі.
- Тікбұрышты үшбұрышты сала біледі
Сабақ жоспары:
1. Ұйымдастыру кезеңі:
2. Үй тапсырмасын тексеру.
3. Өткенді қайталау
4. Есеп шығару
5. Сөзжұмбақ шешу
6. Үйге тапсырма беру
7. Бағалау
8. Қорытындылау,
Психологиялық көңіл-күйді реттеу. Мақсаты: жағымды эмоция орнату.
Сәлеметсіздер ме оқушылар. Оқушылардың сабақққа қызығушылығын ояту, белсенділігін арттыру.
Оқушылар сәлемдеседі, топқа бөлініп отырады, бір-біріне сәттілік тілейді, логикалық сұрақтар арқылы қөңіл–күйді көтеру.
Миға шабуыл
1. Егер тырна бір аяғымен тұрса 3 кг болады, ал екі аяғымен тұрса оның салмағы қанша? (3 кг)
2. Үстел беті төртбұрышты, оның бір бұрышын арамен кесіп алсақ, неше бұрыш қалады? (5 бұрыш)
3. Төрт қойдың неше аяғы бар? (16 аяқ)
4. Ағаш үстінде 100 торғай отырады. Аңшы 10 торғайды атып алады. Торғайдың қаншасы қалады? (10 торғай).
5. 1 т мақта ауыр ма, 10 ц темір ауыр ма? (тең)
6. Бір жанұяның бес ер баласы және олардың әрқайсысының қарындастары бар. Жанұяның қанша баласы бар? (6 бала)
2. Үй тапсырмасын тексеру.
Оқушыларға алдыңғы сабақта бақылау жұмысы болуына байланысты үй тапсырмасы ретінде формулаларды қайталап келу берілген еді. «Бәйтерек» ойыны арқылы тексеремін.
Тақтадағы плакатта Бәйтерек бейнеленген, сұрақтарға жауап беру арқылы ең жоғарғы қабатқа көтеріледі.
1. Пифагор формуласы
2. Сүйір бұрыштың тригонометриялық функцияларына нелер жатады?
3. Тікбұрышты үшбұрыштың сүйір бұрышының синусының формуласы
4. Тікбұрышты үшбұрыштың сүйір бұрышының косинусының формуласы
5. Тікбұрышты үшбұрыштың сүйір бұрышының тангенсіның формуласы
6. Тікбұрышты үшбұрыштың сүйір бұрышының котангенсіның формуласы
Кесте толтыру
Бұрыш |
Синус |
Косинус |
Тангенс |
Котангенс |
300 |
12 |
√3/2 |
√3/3 |
√3 |
450 |
√2/2 |
√2/2 |
1 |
1 |
600 |
√3/2 |
1/2 |
√3 |
√3/3 |
Бұрыш |
Синус |
Косинус |
Тангенс |
Котангенс |
300 |
0,500 |
0,866 |
0,577 |
1,732 |
450 |
0,707 |
0,707 |
1,000 |
1 |
600 |
0,866 |
0,500 |
1,732 |
0,577 |
3. Өткенді қайталау
Төртбұрыштың түрлері
Үшбұрыштың түрлері
4. Есеп шығару
1. Тік бұрышты үшбұрыштың катетері 3 см және 4 см, гипотенузасын табыңдар.
2. Тік бұрыштың қабырғасының ұзындығы 8 см, ал диогоналі 10 см. Тік бұрыштың екінші қабырғасын табыңдар.
3. Ромбының диогональдары 16 см және 10 см. Қабырғасын табыңдар.
4. Тік бұрышты үшбұрыштың катеттері 6 см және 8 см. Гипотенузасын және онда А және В бұрыштарының синусын, косинусын және тангенсін табыңдар.
5. Тең бүйірлі трапецияның табандары 20 см және 30 см. Бүйір қабырғасы 10 см. Биіктігін табыңдар.
6. Тік бұрышты үшбұрыштың гипотенузасы 5 см, катеті 3 см. Екінші катетін және бұрыштың тангенісін, синусын, косинусын табыңдар.
7. Тік бұрышты үшбұрыштың гипотенузасы 11 см, катеті 9 см болса, екінші катетін тап.
8. сosα= 1/2 болса, sinα=?
9. Тік төртбұрыштың бір қабырғасы 91см, ал диагоналі 109 см болса, екінші қабырғасын тап.
10. Ромбының қабырғасы 13 дм, ал диагональдарының бірі 10 дм. Екінші диагоналін тап.
11. Тіктөртбұрыштың қабырғалары 35 см және 74,9 см –ге тең. Оның диогональдарының арасындағы сүйір бүрышты 1 – градусқа дейінгі дәлдікпен табыңдар.
5. Сөзжұмбақ шешу
1. Геометрияның ең кіші фигурасы
2. Берілген бір нүктеден бірдей қашықтықта жатқан нүктелер жиынтығынан құралған фигура не деп аталады?
3. Бір нүктеден шыққан екі түзу не деп аталады?
4. Бір түзудің бойында жатпайтын үш нүктеден және осы нүктелерді тізбектей қосатын үш түзуден тұратын фигура не деп аталады?
5. Барлық қабырғалары тең паралелограмм не деп аталады?
6. Бір қабырғасы ортақ, ал басқа екі қабырғалары бір-бірінің созындысы болатын екі бұрышты не деп атаймыз?
7. Екі түзуді үшінші түзу қиып өткенде сегіз бұрыш пайда болады (< 3 және<5, <4 және <6) не деп аталады
6. Үйге тапсырма беру: 199
7. Бағалау: оқушыларды мақтау, мадақтау және 5 балдық жүйе арқылы бағалау.
8. Қорытындылау, рефлексия
1. Сабақтың қай кезеңі ұнады?
2. Сабақтан не үйрендің?
3. Сабақтың қай кезеңі қиын болды?
4. Өзіңді 5 балдық жүйеде нешеге бағалайсың?
nazerke91
өте жақсы сайт мұғалімдерге ұсыныс жасау керек екен
Шалабаева Бейбіт
Бұндай нəрселерден гөрі есептердің жауаптар мен шығару жолдарын көрсетсеңіздер деймін