Plan of the lesson План урока |
||||||
Theme of the lesson: Animals Тема урока: Животные |
School: №52 school -gzmnasium Школа: №52 школа - гимназия |
|||||
Date: 04.12.2019 Дата: 04.12.2019 |
Teachers’ name: Koryhznbai Gulyhaina Omirkhankzyz Учителя: Убайдуллаева Диара Мажитовна |
|||||
CLASS: 1 Класс: 1 |
Number present: Присутствуют: |
absent: отсутствуют: |
||||
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to
Цели обучения, которым способствует данный урок |
1.L1 recognise short basic instructions for a limited range of classroom routines spoken slowly and distinctly 1.S3 pronounce familiar words and expressions intelligibly 1.S5 use words in short exchanges
1.L1 распознайте короткие базовые инструкции для ограниченного диапазона аудиторных процедур произносимых медленно и отчетливо 1.S3 произносите знакомые слова и выражения разборчиво 1.S5 используйте слова в коротких обменах |
|||||
Lesson objectives: Цели урока: |
All learners will be able to: Все учащиеся смогут: |
|||||
|
||||||
Most learners will be able to: Большинство учащихся смогут: |
||||||
|
||||||
Some learners will be able to: Некоторые учащиеся смогут: |
||||||
|
||||||
Assessment criteria Критерий оценки |
|
|||||
Cross-curricular links Межпредметные связи |
Nature study, Art Изучение природы, искусства |
|||||
Previous learning Предыдущее обучение |
Days of the week Дни недели |
|||||
Plan/ План |
||||||
Planned timings Планируется время |
Planned activities Запланированные действия |
Pupil’s activities Действия студентов |
||||
1min
2 min
5 min
|
ORGANIZATION MOMENT МОМЕНТ ОРГАНИЗАЦИИ Teachers greet pupils. Учителя приветствуют учеников.
Dividing into groups. Teacher gives the box with colouful papers. Деление на группы. Учительница дарит шкатулку с разноцветными бумажками.
Making a puzzle. Teacher gives cutter picture for every group. Создание головоломки. Учитель дает разрезанную картинку для каждой группы. |
Pupils will greet teachers and take their sits. Ученики будут здороваться с учителями и занимать свои места. Pupils will choose one colour. Ученики будут выбирать один цвет.
Ученики составят картинку и назовут ее. |
||||
10 min
2 min |
New theme: “Animals” Teachers present new theme. Teacher shows the picture and names it in English and Russian language. Новая тема: “Животные” Преподаватели объясняет новую тему. Учитель показывает картинку и называет ее на английском и русском языках. Sing a song and do the actions. Пойте песню и делайте действия. |
Pupils will listen and look at the teachers.
Pupils will sing a song and do the actions. Ученики будут петь песню, и делать свои действия.
|
||||
10min |
The game: “Make up the words” Игра: "Cоставь слова” |
Pupils will make up the words. Ученики будут составлять слова. |
||||
5 min |
Task 1: Count and write. Teacher gives worksheets for every group. Задание 1: посчитайте и напишите. Учитель дает рабочие листы для каждой группы. |
Pupils will count and write the number. Then they should use numbers and animals together. They will make phrases. Ученики будут считать и писать число. Тогда они должны использовать числа и животных вместе. Они будут делать фразы. |
||||
5 min |
FEEDBACK Show your mood Oбратная связь Покажите свое настроение |
Pupils will stick their smiles. Ученики будут приклеивать свои улыбки. |
||||
Additional information |
||||||
Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners? |
Assessment – how are you planning to check learners’ learning? |
Cross-curricular links |
||||
|
|
Cross-curricular links
|
||||
Reflection Were the lesson objectives/learning objectives realistic? What did the learners learn today? What was the learning atmosphere like? Did my planned differentiation work well? Did I stick to timings? What changes did I make from my plan and why? |
Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson. |
|||||
- Джон Максвелл
- Асқар Сүлейменов
- Асқар Сүлейменов
- Асқар Сүлейменов
Барлық авторлар
Ілмек бойынша іздеу
Мақал-мәтелдер
Қазақша есімдердің тізімі