ОҚО Қаратау ауданы
Таскен тұрғын алабы
№103 ЖОМ
Пәні: Математика
Сыныбы: 6
Пән мұғалімі: Камшыбекова Әселхан
Сабақ тақырыбы: Бір айнымалысы бар сызықтық теңдеу
Сабақтың мақсаты:
Білімділігі: Өткен материалдан алған білімдерін оқушы санасына бекіту.Өткен тақырыптар бойынша әртүрлі есептерді шығара білу,ойын элементтерін пайдаланып, оқушылардың білімін жүйелеу, жалпылау
Дамытушылығы: Іскерліктерін, ойлау қабілеттерін арттыру, өз
бетімен жұмыс істеуге дағдыландыру, пәнге деген қызығушылығын арттыру
Тәрбиелігі: Оқушыларды есеп шығаруда шыдамдылыққа үйрету,ұйымшылдыққа,ынтымақтастыққа,бір-бірін тыңдай білуге тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: Саяхат сабақ.
Сабақтың әдісі: Сұрақ-жауап,денгейлік тапсырмалар
Сабақ көрнекілігі: Бағалау парағы,оқу құралдары,слайдтар,жұмыс дәптері.
Сабақтың эпиграфы:
Сабақтың барысы:
I.Ұйымдастыру;
а) амандасу
б) түгендеу
II. Оқушылардан үй тапсырмасын сұрау
III.Ой қозғау(сұрақ-жауап)
IV.Тарихи шолу.
V.«Математикалық поезд» ойыны
VI.Сергіту сәті.
VII.Қорытынды
VIII.Үйге тапсырма
IX.Бағалау
II.Үйге берілген тапсырма
№839 Теңдеуді шешіңдер:
1)3х-1=2(х-2) 2)3(х+5)=7-5х 3)19(у-9)=3(у+7)
Х=3 х=-1 у=12
4)4(Х-9)=3(Х-8) 5)3(2Х-9)=5(Х-4) 6)7(3-2х)=15(1-х)
Х=12 Х=12 х=-6
III.«Ой қозғау»
1.Қандай теңдеулерді бір айнымалысы бар сызықтық теңдеу деп атаймыз?
2.Қандай теңделер мәндес теңдеулер деп
аталады?
3.Теңдеулердің қандай қасиеттерін білесіңдер.
4.Теңдеулерге негізгі ғылыми еңбектерін арнаған қандай ғалымдарды білесіңдер?
IV.Тарихи шолу.
Теңдеудің 1-қасиетін енгізген Мұхаммед Мұса әл-Хорезми туралы мәлімет.
Негізгі ғылыми еңбектерін математикалық теңдеулерге арнаған қазақтың ғалымы Жәутіков Орынбек Ахметбекұлы туралы мәлімет.
V.«Математикалық поезд» ойыны
Ойын шарты:Сынып 3 топқа бөлінеді.Математикалық поездбен «Сыйлықтар еліне» жету үшін «Оқып туған»,«Білім қуған» аялдамаларынан өтуіміз керек.Математикалық поездға отыру үшін билет алу ережесі: үш тапсырмадан тұратын поездға отырғызу билетін аласыздар
1-билет - жалпы вагон.
№1 тапсырма. Суреттегі таразының сол жақ табақшасына 3 дорба ұн,ал оң жақ табақшасына 1 дорба ұн және 4 кг кір тасы салынған.Сурет бойынша сызықтық теңдеу құрыңдар,мұндағы 1 дорба ұнның массасы х кг.Теңдеуді шешіп,1 дорба ұнның массасын анықтаңдар.
2-билет - купе вагон.
№2 тапсырма
Суреттегі таразының сол жақ табақшасына массалары бірдей 5 орамжапырақ және 500 г кір тасы,ал оң жақ табақшасына 2 орамжапырақ және 2 кг кір тасы салынған.Сызықтық теңдеу құрыңдар,мұндағы 1 дорба ұнның массасы х кг.Теңдеуді шешіп,1 дорба ұнның массасын анықтаңдар.
3-билет-жұмсақ вагон.
№3 тапсырма
Суретте таразының сол жақ табақшасынада 4 бөлшек шай және 50 г кір тасы,ал оң жақ табақшасынада 1 бөлшек шай және 500 г кір тасы салынған.Сурет бойынша теңдеу құрыңдар,мұндағы бір бөлшек шайдың массасы х г.Теңдеуді шешіп, 1 бөлшек шайдың массасын табыңдар.
Математикалық поездбен «Сыйлықтар еліне» тез жету үшін «Оқып туған» аялдамаларынан өтуіміз керек.
№840 Теңдеудің түбірін табыңдар:
Берілген есептердің тақ сандарын шешуде 3 топ жарысады.
1)7х-(3+2х)=х+9
2) 13-(2х-5)=х-3
3)3х-(10-9х)=22х
"Оқып туған" аялдамасы
Өзіндік жұмыс. № 853 Теңдеуді шешіп,түбірін табыңдар:
1)4х+5(3-2х)=5-11х
2)19-2(3х+8)=2х-37
3)8х+3(7-2х)=4х+3х
VI. Сергіту сәті.
VII. Қорытынды
«Ой жйнақтау» (сұрақ - жауап).
1.Қандай өрнектерді теңбе-тең өрнектер деп аталады?
2.Жақша алдында «-» таңбасы болса,жақша қалай ашылады?
3.Жақша алдында «+» таңбасы болса,жақша қалай ашылады?
4.Қандай қосылғыштарды ұқсас қосылғыштар деп атаймыз?
5.ах=в теңдеуді түбірін табудың үш түрлі жағдайын ата.
VIII.Үйге тапсырма №841 №852
Ерке
1тапсырманың жауабы керек