LESSON: Unit 4. Lesson 4(b) Subject/Object pronouns |
School: A. Karsakbaev secondary school |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Date: 13.12.2017 |
Teacher name: Zholzhanova A.B
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Grade: 5“ б” |
Number present: 16 |
absent: 0 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to |
5UE6 Бастауыш пен Толықтауыш есімдіктерімен таныстыру 5R6 to Бастауыш пен Толықтауыш есімдiктерін ажырату, 5W3 Сөйлемдерде дұрыс қолданып жазуға үйрету
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Assessment criteria |
Қысқаша мәтінен бастауыш пен толықтауышты дұрыс табады. Cөйлемдердегі бастауыш пен толықтауышты ажыратады Есімдіктерді дұрыс қойып жазады |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning objective |
Айтылым, жазылым, оқылым |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Cross curricular links |
Қазақ тілі |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Value links |
Оқушыларға сыныптастарымен достық, сыйластық қарым болуға тәрбиелеу. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Previous learning |
Жіктеу есімдіктері
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Plan |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Planned timings |
Planned activities (replace the notes below with your planned activities) |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Start (1 min)
(4 min)
(3 min)
Middle ( 3min)
(5 min)
(5 min)
(5min)
End
(8min)
(5 min)
(1min) |
Greeting I am glad to see you!
Checking homework Exercise 4 List the jobs on p. 45 under the headings: indoors – outdoors. Add more words to the list. Indoors: doctor, accountant, baker, cashier Outdoors: police officer, gardener, theme park mascot, pizza delivery boy.
New theme: Subject/Object pronouns Read the box. What are these words in your language?
Tasks 1 (W.B) Ex1. P.48. Find subject/ object pronouns in the text Individual drill Hi! I’m Bibigul. I’m 10 years old. This is my friend, Aiman. Look at her. She’s beautiful. She’s 10, like me. We are from Kazakhstan.
Tasks 2 (S.B) Write the correct subject pronoun (Look at the picture) 2 they 4 she 6 it 8 they 3 it 5 they 7 they
Game: Find your partner
Tasks 3 Ex.2 P 48 (W.B) Replace the words in bold with the correct pronoun
Conclusion. Task 4 Exercise 3 (W.B) Divide in to the groups Read the text and choose the correct subject/object pronoun
I-group My name is Inzhu and I/me am ten years old. This is my family. I live with 2)they/them in Astana in Kazakhstan. My dad is an accountant. 3) He/him works long hours, so I only see 4) he/him in the evenings. My mum works part time. 5) She/her is an English teacher.
II-group 6)She/her is from Kazakhstan, but 7)she/her favorite language is English. My brother’s name is Temir. 8) He/Him is six years old. I love 9)he/him very much and I always look after 10)he/him. Look at 11) we/us! 12) We/Us are very happy family.
Reflection with sticker
Assessment Giving the homework: Ex.2 P.48 (W.b) |
DVD-Rom |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Additional information |
||
Reflection
Were the lesson objectives/learning objectives realistic? Did all the learners achieve the lesson objectives/ learning objectives? If not, why? Did my planned differentiation work well? Did I stick to timings? What changes did I make from my plan and why?
|
|
Using physical exercises and active activities.
|
Summary evaluation
What two things went really well (consider both teaching and learning)?
1:
2:
What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)?
1:
2:
What have I learned from this lesson about the class orindividuals that will inform my next lesson?
|
- Асқар Сүлейменов
- Асқар Сүлейменов
- Асқар Сүлейменов
- Асқар Сүлейменов
Барлық авторлар
Ілмек бойынша іздеу
Мақал-мәтелдер
Қазақша есімдердің тізімі